Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی معینی گفت: در یک جامعه قرآنی نباید آمار طلاق و بزهکاری بالا باشد و اینگونه معضلات، نشأت گرفته از عدم توجه به قرآن در جامعه است.

حجت الاسلام «علی معینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، در پاسخ به چگونگی حل مسئله ضعف در فرهنگ وقف در امور قرآنی گفت: باید جایگاه وقف در امور قرآنی را به درستی تبلیغ کنیم به عنوان مثال کارکرد خانه‌های قرآنی، مهدهای قرآنی، مدارس قرآنی را به مردم نشان دهیم تا جایگاه مردمی خود را به دست آورد، فقط باید در این زمینه مبلغین فعالیت بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن افزود: در رابطه با روضه خوانی یا کمک به محرومین، واقف‌های فراوانی داریم، اما در رابطه با امور قرآنی دچار مشکل هستیم.

 

حجت الاسلام معینی با اشاره به عدم آشنایی بعضی افراد با روند ثبت نام اینترنتی در مسابقات قرآنی امسال، گفت: پیچیده بودن روند ثبت نام، برخی از شرکت کنندگان در چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی را تا حدودی با مشکل  مواجهه کرد.

 

وی استفاده از، درآمد حاصله از موقوفات امور قرآنی در شهرستان فریدن را یکی از راه‌های حمایت از «چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم» دانست و تاکید کرد: به لطف خدا موقوفات خوبی در این رابطه داریم که می‌توان از آن‌ها در جهت حمایت از داوران و فعالین مسابقه و یا به شکل جوایزی ارزنده در این دوره از مسابقات بهره برد.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان فریدن گفت: صرف قرائت قرآن برای عمل به آن کفایت نمی کند و ورود قرآن به زندگی مردم راهکار ایجاد دغدغه های قرآنی در جامعه است.

 

وی افزود: به لطف خداوند طی سال های گذشته در بحث قرائت و حفظ قرآن پیشرفت خوبی داشته ایم، اما خود قرآن نیز می فرماید چه بسا قاریانی که مورد لعن و نفرین قرآن هستند.

 

حجت الاسلام معینی با اشاره به ضعف در مرحله عمل به قرآن، خاطرنشان کرد: ضعف در عمل به قرآن در جامعه آثاری همچون بالا رفتن آمار طلاق، اختلافات خانوادگی و نزاع  دارد و یک جامعه قرآنی نباید آمار طلاق و بزهکاری بالایی داشته باشد و این نشات گرفته از عدم توجه به قرآن در جامعه است.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان عزاداری محرم استان بوشهر ماه محرم عاشورا تاسوعای حسینی نماز جمعه اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فریدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن