Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@02:26:54 GMT

علت استفاده بی رویه از سی تی اسکن و ام آر آی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۲۲۶

‍‍‍‍‍‍

حریرچی: علت استفاده بی رویه از سی تی اسکن و ام آر آی؛ تقاضای القایی، پیچیدگی حوزه سلامت و حوزه تشخیص بالینی، نبود قعطیت در این زمینه، ضعف راهنمای بالینی، ضعف نظارت، ضعف آموزش و مسائل مالی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر حریرچی  معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط تصویری با برنامه پیگیری گفت: در کل کشورهای جهان  استفاده نامناسب از موارد تصویربرداری از جمله سی تی اسکن و ام آر آی شایع است؛ به طور مثال در امریکا ۳۰ تا 50 درصد ام آر آی و سی تی اسکن انجام شده غیر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما نیز بین یک سوم تا 50 درصد موارد انجام برخی ام آر آی‌های کمر درد  و سی تی اسکن ها بعد از تصادف شایع است.   حریرپی افزود: علت انجام آن تقاضای القایی و پیچیدگی حوزه سلامت و حوزه تشخیص بالینی، عدم قطعیت در این زمینه، ضعف راهنما‌های بالینی، ضعف نظارت، ضعف آموزش و مسائل مالی است که در ایجاد تقاضای القایی و تصوریربرداری و سی تی اسکن، ام آر آی، تصویربرداری رادیولوژیک نقش دارد.
او افزود: این کار دو ضایعه اصلی ایجاد می‌کند: 1- برای مردم هزینه ایجاد می‌کند. 2- عوارض دارد همچنین  علاوه بر هزینه‌های رادیولوژی هزینه‌های دیگری نیز بر بیمار تحمیل می‌شود.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۶۸۰ مورد راهنمای بالینی به وسیله وزارت بهداشت منتشر شده که در ۲۵۰ مورد قواعد بیمه‌ای نوشته شده و در سامانه بیمه تامین اجتماعی گنجانده شده است به این صورت که فاصله بین دو ام آر آی باید ۲ سال باشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سی تی اسکن تصویربرداری ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • لبه تیغ
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی