Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد گفت: نخاله های ساختمانی و زباله های شهری دو مقوله جداگانه هستند که نباید محل دفن آنها یکی باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری اسدآباد باید با کمک سایر ارگان ها از جمله دادگستری برای سازماندهی سه چرخه ها و خاور هایی که اقدام به حمل زباله و نخاله می کنند برنامه ریزی کند، گفت: برای برخورد با خاطیان این امر گشت هایی تشکیل شده و با شناسایی این افراد نسبت به معرفی آنان به دادگستری اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید در این امر کاملا جدی برخورد کند بر تعویض باکس های زباله شهر اسدآباد که حدود ۲۰۰ عدد است تأکید کرد و گفت: باکس های زباله فرسوده شده و باید از باکس های آلومینیومی استفاده کرد.

درویشی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز باید در زمینه آموزش کشاورزان و گلخانه داران برای مدیریت پسماند اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: این بخش حجم بسیاری از پلاستیک را تولید می کنند که دفع نامناسب آن در زمین های کشاورزی آسیب خاک را در پی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: بخشداران باید برای توجیه دهیاران و شورای روستا در موضوعات جمع آوری لاشه حیوانات، جمع آوری زباله و لایروبی جداول تشکیل جلسه دهند چرا که دهیاران در حکم شهرداران روستا هستند و پاکسازی محیط روستا از لاشه حیوانات جز وظایف آنان است.

رئیس شورای تأمین اسدآباد نیز به زباله های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: با توجه به خرابی دستگاه زباله سوز بیمارستان که باعث دپوی زباله های عفونی و شیمیایی در پشت بیمارستان قائم اسدآباد شده باید جلساتی برای رفع مشکل با دانشکده علوم پزشکی برگزار شود.

مرادی همچنین افزود: دفن زباله های بیمارستانی مطب های خصوصی توسط یک شرکت و با رعایت موازین بهداشتی انجام می شود.

مرادی افزود: شهرداری اسدآباد در حال دریافت مجوز های لازم برای ایجاد سایت دفع زباله است که این مهم در حال حاضر در مرحله تاییدیه های محیط زیست است چرا که تولید زباله های اسدآباد ۶۰ تن است که از این مقدار ۴۰ تن زباله تر و ۲۰ تن زباله خشک بوده و هیچ شهرستانی به غیر از ملایر در بحث تفکیک زباله اقدام خاصی نداشته است.

رئیس محیط زیست اسدآباد نیز در این جلسه گفت: در صورت امکان باید زباله های گلخانه ها که بیشتر پلاستیک است جمع آوری شده و به مرکز بازیافت تحویل داده شود چراکه برای از بین رفتن این پلاستیک ها چیزی در حدود ۳۰۰ سال طول خواهد کشید.

روح الله زال پور عنوان کرد: در گذشته نیز دهیاران روستاهای بزرگ این اقدام را انجام می دادند اما متاسفانه به دلیل نبود صرفه اقتصادی از ادامه اجرای طرح منصرف شدند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع لاشه حیوانات افزود: سگ کشی عملی کاملا غیر قانونی بوده و باید نسبت به زنده گیری آنان اقدام شود مه در ماه های گذشته مواردی از سگ کشی را شاهد بودیم که باعث سر و صدای بسیار در فضای مجازی شده و حتی برای آنان در دادگستری تشکیل پرونده صورت گرفته است.

رئیس آب و فاضلاب شهری اسدآباد نیز در این جلسه با اشاره به خروج پساب فاضلاب شهراسدآباد گفت: خط انتقال به طول ۲ کیلومتر انجام شده که تنها در بحث پمپ کمبود احساس می شود که نیاز به اعتباری ۵ میلیون ریالی دارد تا از نفوذ بیشتر آن به زمین که باعث آلودگی سفره های آب می شود جلوگیری شود.

کد خبر 4718873

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اسدآباد مدیریت پسماند ماه محرم قزوین بوشهر شیراز ایلام مراسم عزاداری اربعین حسینی شهرکرد عاشورا خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها

محمدرضا خسروی در حاشیه آیین روز زمین پاک که با شرکت شماری از دانش آموزان در سالن همایش های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: در این طرح دوستداران محیط زیست و پاکبانان اراضی جاده آتشگاه و ارتفاعات کرج را از زباله ها پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته زمین پاک طرح های آموزشی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس کرج به اجرا درآمده است.

خسروی یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرای برنامه های آموزشی برای افزایش مشارکت عمومی در صیانت از محیط زیست و زمین پاک است .

وی گفت : امسال طرح های مختلفی برای پاکسازی اطراف کرج از زباله ها با مشارکت مردم ، دانش آموزان و پاکبانان اجرا می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: افزون بر اجرای طرح های متعدد پاکسازی اطراف کرج از زباله ها ، طرح تفکیک زباله ها از مبدا نیز به تازگی در این کلانشهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح پسماندهای خشک در مکان های تعیین شده جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال می یابد که حرکتی در جهت بهره مندی از پسماند برای کمک به تولید و اقتصاد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است