Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:11:56 GMT

تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر هوش هیجانی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۰۲۳

تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر هوش هیجانی

در دنیای امروز که تکنولوژی‌های مختلفی بر زندگی افراد سایه افکنده و انسان‌ها را وارد دنیای متفاوتی می‌کند، بازی‌های رایانه‌ای با افزایش دشواری‌ها و پیچیده شدن حل مسئله بازی، روز به روز محبوبیت خاصی در بین بازیکنان پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ناهید خدادادی در مقاله ای با راهنمایی محسن نیازی  به "بررسی تاثیر بازی های رایانه ای برهوش هیجانی" پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله با هدف تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی افراد و همچنین پیامدهایی که این بازی ها بر روی زندگی افراد  دارند انجام شد.

کارشناسان معتقدند بازی های رایانه ای علاوه بر پیامدهای مثبت، پیامدهای منفی نیز دارد که تاثیرمخرب بر هوش هیجانی همچون افزایش خشونت، انزوا و تاثیر بر روابط میان افراد در محیط های اجتماعی، خانوادگی، مدرسه و کار از جمله پیامدهای بازی های رایانه ای است.

افزایش پیامدهای منفی در نتیجه بازی های رایانه ای باعث شد تا در این مقاله به بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی پرداخته شود.

به گزارش ایسنا، این مقاله در چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها ارائه شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای تكنولوژي هوش هيجاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • به این دلیل چیپس نخورید!