Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با اشاره به اینکه مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و از طریق گفت وگو حل و فصل شود، گفت: راه برقراری امنیت واقعی درمنطقه قطع تجاوز آمریکایی‌ها و مداخله های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» عصر یکشنبه (۲۴ شهریور) پیش از ترک تهران به مقصد آنکارا برای شرکت در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: آمریکایی ها  از عربستان سعودی  و  امارات پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اسلحه و اطلاعات را می‌دهند و  بخشی از عملیات جنگی را اداره می کنند و امروز می‌بینیم هر روز عده‌ای بی‌گناه در یمن کشته می‌شوند و ناامنی‌ها در منطقه وجود دارد.

 

رئیس جمهوری تاکید کرد: آمریکایی‌ها بجای اینکه خودشان را محکوم و اعتراف کنند که حضور و مداخله ها آنها در سوریه ، یمن و سایر مناطق مشکل‌آفرین است،  هر از گاهی کشورهای منطقه و یا مردم مبارز یمن را متهم می‌کنند.

 

روحانی اظهارداشت: اگر می‌خواهیم در این منطقه امنیت واقعی برقرار شود، راه آن، قطع تجاوز آمریکایی‌ها و مداخله های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه است وگرنه شاهد تداوم این ناامنی‌ها خواهیم بود.

 

رئیس جمهوری با اشاره به نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران ، ترکیه و روسیه در آنکارا گفت: این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسأله سوریه است. برای هر سه کشور، امنیت منطقه حائز اهمیت است .

 

روحانی با اشاره به مشکلات 9 ساله مردم سوریه درمواجهه با تروریست ها و حامیان آنان ، افزود: خوشبختانه طی 2 سال و نیم اخیر و آغاز  روند آستانه که این سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند، روند مناسبی در سوریه آغاز شده است و امروز اکثریت قاطع سرزمینی و جمعیت سوریه تحت پرچم و حاکمیت دولت سوریه است اما هنوز بخش‌هایی از سوریه در اشغال دیگران است و یا حضور تروریست‌ها در آن مناطق ادامه دارد.

 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در منطقه ادلب تروریست‌ها هنوز حضور دارند و ادامه این جنگ با انها در این منطقه ضروری است. در منطقه شرق فرات نیز سوریه با مشکلاتی مواجه است. حضور آمریکایی‌ها، تجاوزگرانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه است  و باعث شده همواره این بخش از منطقه سوریه ناآرام بماند.

 

روحانی گفت: مداخله ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه ، حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها و حملات این رژیم به مردم و زیرساخت‌های سوریه جزو نگرانی‌های منطقه و این سه کشور است.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه بخش بزرگی از مسایل سوریه حل و فصل و بخشی از  مسایل نیز هنوز باقی مانده است، اظهارداشت: مهم‌ترین مسایل باقیمانده، منطقه ادلب و شرق فرات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین حضور مداخله‌جویانه آمریکا است.

 

روحانی گفت:  در اجلاس آنکارا علاوه بر موضوع مبارزه با تروریسم و مداخله های خارجی،  مسأله آینده سوریه،بازگشت آوارگان و بازسازی و اصلاح قانون اساسی سوریه و انتخابات سال 2021  از جمله مسایلی هستند که مورد بحث و بررسی قرار می گیرند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان ماه محرم استان بوشهر عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی محرم شیراز اربعین حسینی منطقه حسن روحانی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا