Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع دفتر هیات دولت، در این جلسه در اجرای حکم قانون که به موجب آن دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف تولید برنامه های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت های خود جهت فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نمایند، هیات دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور هماهنگی و تعیین و سازوکار اجرایی و نظارت بر اجرای آیین‌نامه مذکور، کارگروهی متشکل از سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت (رئیس کارگروه)، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت (دبیر کارگروه)، نمایندگان رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر صدا و سیما، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور با معرفی رئیس سازمان، نماینده سازمان صدا و سیما با معرفی رئیس سازمان و نماینده تام‌الاختیار دستگاه های اجرایی ذی‌ربط، تشکیل می شود.

** درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

هیات دولت در ادامه، برای بررسی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از مجلس شورای اسلامی تقاضای اولویت کرد.

گفتنی است، لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دولت تصویب شده و تیرماه سال جاری برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال شده است.

** تعیین منطقه ویژه «صنایع انرژی بر پارسیان» به ‌عنوان اسکله مجاز  ورود و خروج کالا و مسافر            

دولت همچنین، به پیشنهاد وزارت کشور (استانداری هرمزگان) و استناد قانون امور گمرکی، اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان را به عنوان اسکله‌ مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین کرد.

** مدیریت بانک رفاه در اختیار سازمان تأمین اجتماعی باقی ماند

افزون بر این، هیات وزیران با الحاق یک تبصره به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، لایحه ای را به تصویب رساند که براساس آن بانک رفاه کارگران تا پایان مدت قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از شمول حکم محدودیت شکل حقوقی سهامی عام و سقف تملک سهام مستثنی شود.

گفتنی است، بانک رفاه خدماتی را بطور خاص به بیمه‌شدگان، مستمری­‌بگیران و کارفرمایان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه می دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان تأمین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور دبیر هیأت دولت حسن روحانی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور که یکی از مهم‌ترین تکالیف مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران است، گفت: باید با اهتمام و جدیت ویژه ای وارد عمل شد و اهداف مد نظر جوانی جمعیت را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتر دنبال کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزند آوری و تأمین مسکن طی ابلاغ به بانک‌ها اقدام کرده است، مطرح کرد: برنامه ریزی برای ازدواج آسان جوانان دغدغه مهمی به شمار می‌رود و باید متولیان امر و خیرین نسبت به اطلاع رسانی از بسته‌های تشویقی و حمایتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه ای برای مسکن، ازدواج و فرزندآوری مصوب شده است اما بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند، از این رو باید اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها و مسؤولان انجام شود. علاوه بر این، به نظر می‌آید باید در قالب طرحی، مدیران دستگاه‌ها با خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو دیدار کنند و حمایت‌های لازم انجام شود.

عبداللهی تصریح کرد: ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در قالب طرح، مقاله، پایان نامه و … در زمینه حمایت از جوانی جمعیت کمک گرفته و حتی در ابعاد ملی طرح‌هایی با قابلیت اجرا ارائه شود. راه اندازی مهدهای کودک در دستگاه‌های مختلف با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: در این رابطه شهرداری‌ها می‌توانند با امکانات خود نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام و دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکان مورد نظر را پیش بینی یا هزینه‌های مصوب را تقبل کنند. در قانون وظایف بانک‌ها و مصوبات حمایتی مشخص است، از این رو شعب بانک‌های دولتی و خصوصی باید پویاتر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات همراه‌تر عمل کنند. سخت گیری های بی مورد بانک‌ها تمرد از قانون است و برخورد جدی قانونی را از سوی مراجع ذی صلاح می‌طلبد.

کد خبر 6095838

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور