Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@17:12:28 GMT

روحانی: حضور آمریکایی‌ها در سوریه، غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۰۵۳۳

روحانی: حضور آمریکایی‌ها در سوریه، غیرقانونی است

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز پیش از سفر به آنکارا به منظور شرکت در پنجمین نشست اجلاس سه جانبه سران ایران روسیه و ترکیه در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: این اجلاس؛ اجلاس سه جانبه در ترکیه است و این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسئله سوریه است.

وی ادامه داد: برای هر سه کشور مسئله امنیت منطقه حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سه کشور از کشورهایی هستند که در همین منطقه و در همسایگی سوریه زندگی می کند و آنچه که مهم است اینکه الان قریب به ۹ سال است که مردم سوریه با مشکلات فراوان در برابر تروریست‌ها و حامیان آنها مواجه هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در دو سال و نیم اخیر بعد از روند آستانه که این سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند، روند مناسبی ایجاد شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: این ۳ کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند و اکثریت مردم سوریه تحت پرچم حاکمیت سوریه هستند اما هنوز بخش هایی در اشغال تروریست ها است. در منطقه ادلب هنوز تروریست ها حضور دارند و ادامه جنگ با تروریست‌ها در منطقه ادلب ضرورت دارد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی که  سوریه در منطقه شرق فرات با آن مواجه است، تاکید کرد: حضور آمریکایی‌ها حضوری تجاوزگرانه، غیرقانونی و مداخله‌جویانه در سوریه است که همواره این بخش(ادلب) از منطقه از سوریه را نا آرام نگه داشته است. مداخلات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت آنها از تروریست ها و حملات رژیم صهیونیستی به مردم سوریه و زیرساخت‌های این کشور جزو نگرانی‌های منطقه و این سه کشور است.

وی بیان داشت: در واقع بخشی از مسائل حل شده و بخشی از مسائل مانده که بزرگترین آن مسئله ادلب و شرق فرات است.البته علاوه بر مبارزه با تروریسم، عدم مداخلات خارجی، مسئله‌آینده سوریه، بازگشت آوارگان، بازسازی سوریه، اصلاح قانون اساسی، انتخابات ۲۰۲۱ همه مسائل مهم پیش رو است که  در این اجلاس سه جانبه بحث و بررسی خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه از طریق گفت و گو و مصالحه حل شود؛ در زمینه سوریه و یمن نظر ما همین است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در این منطقه رخ می‌دهد که بسیاری از کشورهای دنیا را نگران کرده است ناشی از برنامه‌ریزی‌های غلط و توطئه های آمریکا در این منطقه است. آنها از عربستان سعودی و امارات پشتیبانی می‌کنند، اسلحه و اطلاعات می دهند و بخشی از عملیات جنگی توسط آمریکایی ها اداره می شود .روزانه شمار زیادی از بی گناهان در یمن کشته می‌شوند در منطقه ناامنی وجود دارد. 

روحانی اضافه کرد: آمریکا به جای آنکه خودش را محکوم کند و اینکه اعتراف کند حضور آنها در منطقه مشکل آفرین است هر از گاهی کشورها یا مردم مبارزه یمن را متهم می‌کند.اگر می‌خواهیم در این منطقه امنیت واقعی برقرار شود باید تجاوز آمریکا و مداخلات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی قطع شود وگرنه شاهد ناامنی‌ها خواهیم بود.

وی بیان داشت: غیر از مسأله ثبات و امنیت منطقه که  امیدوارم در این اجلاس قدم‌های مؤثری در ارتباط با آن برداشته شود ، امیدوارم سه کشور بتوانند برای کمک به مردم و آینده سوریه توافق کنند. البته همواره تأکید کرده ایم و الان هم تأکید می‌کنیم آینده سوریه متعلق به مردم سوریه است، تصمیم با آنهاست و کشورهای دیگر باید به دولت مشروع و قانونی دمشق و همچنین به مردم عزیز سوریه یاری و کمک کنند.

رئیس جمهور افزود: مسأله دوم  روابط با همسایگان است. روابط نزدیک و صمیمی با همسایگان همواره برای ما مهم بوده و امروز هم برای ما اهمیت دارد. آمادگی داریم با همه همسایگان مان روابط برادرانه و دوستانه داشته باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: هم روسیه و هم ترکیه همسایه ما هستند و با این دو کشور و با سایر کشورهای همسایه  غیر از یکی الی دو کشور روابط بسیار دوستانه و صمیمی داریم.
رئیس جمهور با بیان اینکه معتقدیم حل مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو انجام بگیرد، تاکید کرد: در یمن باید از طریق گفت و گوهای یمنی – یمنی باشد و آنها خودشان باید مشکل را حل و فصل کنند و بمباران مردم یمن باید خاتمه پیدا کند.

روحانی با تاکید بر اینکه روابط با همسایگان برای ما مهم است، اظهار داشت: امروز هم برای رفع مشکلات اقتصادی کشورمان بهترین راه‌حل بعد از مقاومت و ایستادگی مردم، روابط اقتصادی نزدیک با همسایگانمان است.

رئیس جمهور افزود: در این سفر هم با آقای پوتین راجع به روابط‌مان با روسیه مذاکره دو جانبه خواهیم داشت و هم با جناب آقای اردوغان راجع به روابط دوجانبه با ترکیه و امیدوارم روابط سه کشور و روابط ایران با همه همسایگان روز به روز به سمت ارتقاء یافته و نزدیک تر شود. کپی متن خبر برچسب ها: حسن روحانی سوریه آمریکا

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: حسن روحانی سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه