Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@14:52:35 GMT

بشار اسد فرمان عفو عمومی صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۰۷۸۸

به گزارش صدای ایران از فارس و به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بر اساس این بخشنامه احکام اعدام تمامی محکومان با اعمال شاقه به حبس ابد تغییر خواهد یافت و تمامی کسانی که به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شده‌اند با گذراندن ۲۰ سال حبس آزاد می‌شوند.

طبق تبصره‌ای که در بخشنامه آمده است، افرادی که شاکی خصوصی داشته باشند از این عفو عمومی بهره‌مند نخواهند شد مگر اینکه رضایت شاکی را جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش دیگری از این دستور، مدت باقی مانده از حبس تمامی افراد بالای ۷۵ سال که به بیماری ناعلاج مبتلا هستند نیز بخشیده شده است.

این بخشنامه در ۲۰ ماده تنظیم شده و افراد مختلف با شرایط گوناگون را در بر می‌گیرد. تروریست‌ها شامل هیچ کدام از مواد مطروحه در این بخشنامه نیستند.

همچنین نظامیانی که از ارتش سوریه جدا شده‌اند اگر تا پیش از ماه ژانویه آتی به صفوف ارتش بپیوندند، بخشیده خواهند شد. دولت سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور اقدام به آزادی ۳۹۵۲ زندانی کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه بشار اسد صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.
 
روزنامه اعتماد با مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی گفتگو کرده است. 
 
بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.
 
* بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.
 
 * کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.
 
* این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.
 
* قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.
 
* در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

 

tags # توماج صالحی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی