Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند، معارضان «ادگار لونگو» رئیس جمهوری زامبیا وی را متهم کردند که از رژیم صهیونیستی مواد مخدر قاچاق کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، معارضان دولت زامبیا مدعی شدند که لونگو در سفری که دو سال پیش به سرزمین های اشغالی داشته هنگام بازگشت از این سفر مواد مخدر در هواپیمای خود جاسازی و به این کشور قاقچاق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این اظهار نظر مخالفان رئیس جمهوری زامبیا موج گسترده ای از واکشن ها را در محافل سیاسی این کشور با خود داشته است.

به گزارش ایرنا در همین رابطه نزدیکان لونگو این ادعا را تکذیب کردند و مدعی شدند که مخالفان مدارک مستند و موثقی در این موضوع ندارند.

از سوی دیگر «گرشون کیدار» سفیر رژیم صهیونیستی در زامبیا، این اتهاهامات را دورغین و خبیثانه خوانده و بر روابط خوب و استوار میان دو کشور تاکید کرده است.

وی افزوده است: شرکت های اسرائیلی در زامبیا در زمینه های مختلفی از جمله کشاورزی، آب، بهداشت، ارتباطات و امنیت فعالیت می کنند.

سفیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که تفاهمنامه هایی اخیرا میان دو کشور در حوزه فرهنگ و هنر، محیط زیست و گردشگری امضا شده است.

سران رژیم صهیونیستی به دلایل مختلف توجه خاصی به قاره آفریقا دارند و سعی می کنند به روش های مختلف خود را به کشورهای آفریقایی نزدیک کنند. یکی از دلایل اهتمام صهیونیست ها به آفریقا، نیاز این رژیم به مشروعیت حقوقی و سیاسی بین المللی است. آن ها می خواهند بیشترین تعداد کشورها آن را به رسمیت بشناسند.

تلاش برای منزوی کردن کشورهای عربی مخالف صهیونیستها از جمله انگیزه های این رژیم است، هر چند این روزها بیشتر کشورهای عربی در خفا و آشکار با صهیونیست ها در ارتباط هستند و آنها هر از چندگاهی گوشه هایی از این روابط را فاش می کنند.

یکی دیگر از انگیره های این رژیم برای نزدیک شدن به کشورهای آفریقایی، جلوگیری از اتحاد کشورهای آفریقایی با کشورهای اسلامی و عربی ضد این رژیم است. «شکومو اونری» مدیر کل وزارت خارجه این رژیم سال ۱۹۷۵ اعتراف کرد، یکی از دلایل تلاش برای تقویت روابط با کشورهای آفریقایی این است که از طریق دوستی با آن ها، این رژیم از انزوای سیاسی خارج و از سوی دیگر مانع ایجاد یک ائتلاف مخالف خود شود.


«دیوید بن گوریون» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز سال ۱۹۶۰ گفت، هدف از دوستی اسراییل با کشورهای آفریقایی دور نگه داشتن این کشورها از درگیری های عربی – اسراییلی و حمایت از آنها در مواقع لزوم است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زامبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، از پترو گوستاوو، رئیس‌جمهور کلمبیا، پس از اینکه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه قطع خواهد کرد، انتقاد کرد.

کاتز در پیامی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا را به حمایت از حماس که اسرائیلی‌ها را به اسارت گرفته متهم کرد.

او بر روابط گرم تاریخی بین اسرائیل و کلمبیا تأکید کرد و هشدار داد که "هیچ رئیس‌جمهور پر از نفرت و ضد یهود" نمی‌تواند این پیوند را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، پترو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد و دلیل آن را نسل کشی تل آویو در غزه عنوان کرد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق شهدا زن و کودک بوده‌اند. اسرائیل همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی و قحطی قرار داده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

کلمبیا درخواست کرده است تا در کنار آفریقای جنوبی به پرونده شکایت از نسل کشی اسرائیل در غزه بپیوندد. پترو قبلا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی