Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: تاکنون اطلاعات بیش از ۹۰۰ هزار مشترک برق این شرکت در طرح ملی قبض سبز و حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده و این افراد قبوض خود را به صورت پیامکی دریافت می‌کنند.

او افزود: از ابتدای شهریورماه توزیع قبض کاغذی برق برای مشترکین توزیع نیروی برق استان به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی ادامه داد: تمام مشترکین این شرکت در سراسر فارس از طریق ارسال شناسه قبض ۱۳ رقمی برق به شماره پیامک استانی ۳۰۰۰۷۴۱۲۱ یا شماره پیامک کشوری ۲۰۰۰۱۵۲۱ می‌توانند شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس همچنین ادامه داد: مشترکین برق استان می‌توانند برای دریافت اطلاعات قبض برق و پرداخت آن نیز از طریق اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران، نرم افزار‌های آپ، سکه و ... استفاده کرده و یا با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان در قسمت پرداخت قبوض، در این خصوص اقدام کنند.

خسروی با بیان اینکه طرح ملی قبض سبز و فرآیند حذف قبوض کاغذی، به شکل کشوری در حال انجام است و تاثیر به سزایی در حفظ محیط زیست دارد، یادآور شد: براساس تصمیم وزارت نیرو و شرکت توانیر، قبوض کاغذی از مهر ماه امسال به صورت سراسری دیگر توزیع نخواهد شد و هزینه بهای برق مصرفی از طریق پیامک یا سایر راه‌های ارتباطی الکترونیک به مشترکین اعلام می‌شود و هزینه صرفه جویی شده از اجرای این طرح جهت خرید لوازم التحریر و ارسال به خانواده‌های بی بضاعت سراسر کشور استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح ملی قبض سبز در  فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بین دستگاهها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.

هر یک از این دستگاه ها به ترتیب 24.3 درصد، 17.6 درصد، 8.4 درصد و 3.3 درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 12.7 درصد، 12.7درصد، 10.6 درصد و 8.8 درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟