Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@03:26:30 GMT

دعوا بر سر واردات برنج بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۱۰۶۲

دعوا بر سر واردات برنج بالا گرفت

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، بعد از لغو قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی و انتقال مسئولیت‌های بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ارتباط با واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی و حمایت از تولید داخل، میان دو وزارتخانه چالش ایجاد شد.

در این رویداد وارد کنندگان با وجود ممنوعیت به‌دنبال واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی بودند که با پیگیری‌های انجام‌شده این موضوع به گمرکات کشور نیز ابلاغ شد اما با اعتراض جامعه کشاورزی و پیگیری رسانه‌ها، جلوی واردات این محصول گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تازگی نیز نامه‌ای در این ارتباط منتشر شده که نشان می‌دهد اختلافات میان دو وزارتخانه دولتی کماکان ادامه دارد؛ در این نامه با موضوع «تعیین تکلیف موجودی برنج در بنادر کشور» عباس قبادی معاون وزیر صنعت به مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نوشته است که وزارت جهاد کشاورزی به‌دلایل نامعلوم از اختصاص ارز مورد نیاز برنج‌های شرکت بازرگانی دولتی که در گمرک و بنادر کشور مانده خودداری می‌کند.

در این نامه اشاره شده است که در زمان مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بر ثبت سفارش برنج، مجوز واردات  160 هزار تن از این محصول صادر شد که بخشی از آن با اختصاص ارز از گمرکات ترخیص شد اما مابقی به‌دلیل عدم اختصاص ارز توسط آن وزارتخانه در گمرکات کشور باقی مانده و با توجه به گرمای هوا در حال خراب شدن است.

متن این نامه به‌شرح زیر است:

همان‌گونه که مستحضرید ثبت سفارش حدود 160 هزار تن برنج در زمان تصدی آن وزارتخانه بر پورتال صدور مجوز سامانه جامع تجارت انجام گردیده و در این راستا بخشی از محموله‌ها تأمین ارز و همچنین ارز آن منتقل گردیده و بخشی نیز به‌دلایل نامعلوم تأمین ارز آنها متوقف گردیده است. با عنایت به گذشت زمان طولانی از تخلیه برنج‌ها در بنادر کشور و گرمای شدید بنادر جنوبی که قطعاً باعث بروز آسیب جدی به کیفیت این کالا خواهد گردید و از آنجایی که بخشی از محموله‌ها مربوط به ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌باشد خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص تأمین ارز و ترخیص موارد ذیل اعلام نظر فرمایید:

1 ــ محموله‌های دارای ثبت سفارش که تأمین و انتقال ارز آنها انجام شده است.

الف ــ موجودی تخلیه‌شده در بنادر

ب ــ موجودی در راه یا در حال بارگیری

2 ــ محموله‌های دارای ثبت سفارش که تخصیص و تأمین ارز گردیده ولی منتقل نشده است.

الف ــ موجودی تخلیه‌شده در بنادر

ب ــ موجودی در راه یا در حال بارگیری

3 ــ محموله‌های دارای ثبت سفارش که تخصیص و تأمین ارز نگردیده است

الف  ــ موجودی تخلیه‌شده در بنادر

ب ــ موجودی در راه یا در حال بارگیری

4 ــ موجودی بنادر فاقد ثبت سفارش که بر مبنای رویه ثبت سفارش وزارت جهاد کشاورزی وارد شده است (محموله‌های وارده به بنادر که از محدودیت کنترل اعتبارسنجی و... مستنثی گردیده است). بدیهی است طبق روال هر سال ثبت سفارش تا پایان فصل برداشت انجام نمی‌پذیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است

وحید آقا زاده دبیر جمعیت حضرت خدیجه(س) با توصیف شرایط امامت امام صادق (ع) گفت: «مدارا کردن» نخستین سفارش امام برای شیعیان است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079223 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟