Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر مهرفرد در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از ۲ مرداد امسال تا کنون در مورد تنظیم بازار برنج‏، ثبت سفارش و تائید و تخصیص ارز آن هیچ اختیاری ندارد و همه اختیارات به وزارت صنعت‏، معدن و تجارت منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از آن‏، در یک فرآیند، حدود ۹۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و رویه وزارت جهاد کشاورزی در ۴ سال گذشته بر این بود که از حدود ۳ میلیون تن مصرف برنج کشور حدود ۲ میلیون تن در داخل تولید و بقیه وارد شود.

وی ادامه داد: رویه این بوده است که در ۴ ماه فصل برداشت برنج داخلی، برنج خارجی وارد نشود و در ۸ ماه دیگر وارد شود.

مهرفرد اضافه کرد: امسال کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد که این محدودیت به علت نگرانی‌های ناشی از شرایط تحریم، برداشته شود و از آن موقع، محدودیت برداشته شد.

وی افزود: از آن موقع، هیچ محدودیتی در تائید و تامین ارز نداشتیم و همه را تائید کردیم و مسئول تامین ارز، بانک مرکزی است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه عرضه برنج و حذف واسطه‌ها گفت: نظر کارشناسی ما این بود که تشکل‌های تولیدکننده، تولیدکنندگان و تعاونی ها، شالی کوبی هایشان را توسعه دهند و برندسازی کنند و جلوی اختلاط برنج داخلی و خارجی را بگیرند و خودشان عرضه کنند تا ورود واسطه‌ها و دلالان کمتر شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال/قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه سیاست‌هایی داشت و صنایع تبدیلی را گسترش داد و برند‌هایی را ایجاد کرد، اما هنوز سوداگران بازار برنج، وجود دارند.

مهرفرد اضافه کرد: فروشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی در سراسر کشور، سازمان تعاونی روستایی است که تشکل و اتحادیه کشاورزان است و عرضه مستقیم دارند و حدود ۲ تا ۳ هزار فروشگاه در سطح کشور دارند و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم مستقیم از کشاورزان می‌خرند و عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود