Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری بین‌المللی در حوزه نفت ضمن گزارشی تصریح کرد ایران در هنر پنهان کردن نفتکش‌هایش از تحریم‌های آمریکا استاد شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اویل پرایس نوشت: ایران روش‌های مختلفی برای انتقال مخفیانه محموله‌های نفتی‌اش دارد، به طوری که بسیاری از مراکز رهگیری محموله‌ها تلاش می‌کنند به اطلاعات موثقی در این زمینه دست یابند اما تهران در این زمینه استاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ افزایش قدرت ایران در برابر تحریم‌ها با «تصفیر نفت» فایننشال‌پست: ایران توانسته تحریم‌های نفتی آمریکا را دور بزند


«دوین گوگگان» مدیر جهانی اطلاعات نفتی موسسه «گن اسکیپ» گفت: ایران بهتر از آنچه دیگران انتظار داشته‌اند، نفت خود را به دیگران می‌فروشد.


سرویس ردیابی نفتکش‌ها موسوم به «تانکر ترکرز» نیز اعلام کرد ایران بیش از سطح انتظار دیگران، خوب عمل می‌کند به طوری که بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و محصولات میعانی صادر کرده که از این رقم، مقصد بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز، ناشناخته است.


به گفته «سمیر مدنی» یکی از موسسان سرویس ردیابی نفتکش‌ها، این بشکه‌های نفتی در نهایت از طریق انتقال کشتی به کشتی، سر از کشتی دیگری درمی‌آورند و به احتمال زیاد، کشتی‌های چینی دریافت‌کننده این محموله‌ها هستند.


منابع رازدار در صنعت ردگیری محموله‌های نفتی نیز اعلام کردند مشکل اینجاست که نفتکش‌های ایرانی به محض ترک بنادر، چراغ خاموش حرکت می‌کنند تا در راه رسیدن به بندر مقصد، از ردگیری مصون مانند.


«فلوریان تالر» مدیر اولین تحلیلگر نفتی دیجیتال جهان تحت عنوان «اویل ایکس» نیز گفت برای ردگیری موقعیت یک نفتکش با دستگاه گیرنده و فرستنده خاموش، به سیستم‌های بسیار پیشرفته‌ای نیاز است.


این سیستم در دسترس همگان نیست و مسئله پیچیده‌تر آنکه، نفتکش‌های مختلف از روش‌های مختلف رهگیری محموله‌ها استفاده می‌کنند.


به علاوه، انتقال محموله‌ها از کشتی به کشتی به روش دور زدن تحریم‌ها برای ایران تبدیل شده و ردگیری محموله‌های نفتی از ایران به مقاصدشان را دشوارتر کرده است.


محاسبات شرکت تحلیل داده‌های گن اسکیپ حاکی است که از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، تولید نفت ایران تنها به میزان تقریبی ۱۵ درصد کاهش یافته است.


تحلیلگران این شرکت همچنین یادآور شدند با تولید حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت در روز در ایران، صادرات این کشور احتمالا به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن فروش نفت تحریم های نفتی ایران صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت:‌ چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت، مشخص شد کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 846645 منبع: ایسنا برچسب‌ها قاچاق اسرائیل خبر ویژه فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا