Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:05:45 GMT

سالی چندبار سرقت‌ اطلاعاتی در آمریکا رخ می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۷۷۹

با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی افراد حقیقی و حقوقی در سال‌های اخیر، سرقت‌های اطلاعاتی مختلفی در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد که بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکاست.

به گزارش ایسنا،  در سال‌های اخیر سرقت‌های اطلاعاتی که توسط هکرها و مجرمان سایبری صورت می‌گیرد، شدت گرفته است و با وجود پیشرفته شدن علم و تکنولوژی‌های مختلف به منظور شناسایی زودهنگام نفوذ هکرها به سرورها و سیستم‌های کاربران و شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به اطلاعات محرمانه آنها، همچنان اخبار و گزارش‌های متعددی در این خصوص از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند و اطلاعات موردنظر قربانیان را به دست بیاورند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۸۶ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی جهان در منطقه آمریکای شمالی اعم از ایالات متحده و کانادا رخ داده است که این امر نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری تمایل زیادی به نفوذ و دسترسی به حساب‌های کاربری و زیرساخت‌های شرکت‌های مختلف در آمریکا دارند تا بدین ترتیب به اهداف و انگیزه‌های خود دست پیدا کنند و اطلاعات مدنظر خود را کسب کنند. 

حالا بر اساس آماری که در وب سایت digitalinformationworld ذکر شده است، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است و نشان می‌دهد که در طول این یک دهه اخیر، تعداد حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی در جهان علی الخصوص ایالات متحده آمریکا به شدت افزایش یافته است. به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری، این بدان معناست که شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی میزبان اطلاعات و داده‌های ارزشمند بسیاری هستند که همواره نظر و توجه خیل عظیمی از هکرها و مجرمان سایبری حرفه‌ای در کشورهای مختلف جهان را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند. 

طبق جدول زیر، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۰۸ میلادی ۶۵۶ بوده این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر با ۶۶۲ واحد بوده است. تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ۷۸۳ واحد گزارش شده است که سال بعد از آن در ۷۸۱ واحد ایستاده است.

اما با نگاهی مختصر به تعداد سرقت‌های اطلاعاتی و حملات سایبری می‌توان دریافت که تعداد آن در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور ناگهانی افزایش یافته و چهار رقمی شده است و به عدد ۱۰۹۳ رسیده است. تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۵۷۹ بوده که به نظر می‌رسد هکرها و مجرمان سایبری در این سال به اوج فعالیت‌های خود رسیده‌اند و موفق شده‌اند رکورد جدیدی را در بیشترین تعداد حملات سایبری، بدافزاری و سرقت‌های اطلاعاتی به ثبت برسانند. البته این آمار در سال بعد از آن با اندکی کاهش، ۱۲۴۴ ثبت و گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛  رسانه‌های آمریکایی از دستگیری حداقل ۱۰۰۰ نفر در بیش از ۲۵  دانشگاه آمریکا در ۲۱ ایالت طی دو هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

ساعاتی پیش، پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا یورش برده و ده‌ها دانشجو را در همبستگی با مردم فلسطین تجمعات مسالما آمیزی را برپا کرده بودند، به طرز وحشیانه‌ای دستگیر کرد. این در حالی است که مسئولان این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که می‌توانند وضعیت را کنترل کنند و نیازی به حضور نیروی سرکوبگر در محیط آموزشی وجود ندارد.

طی دو هفته گذشته، اعتراضات دانشجویی طرفدار فلسطین به دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است و ایالات متحده آمریکا از کالیفرنیا در غرب دانشگاه کالیفرنیا- لس آنجلس، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ... تا ایالت‌های شمال شرقی  کلمبیا، ییل، هاروارد، یوپن شاهد اعتراضات دانشجویی حمایت از مردم فلسطین بوده است.  

دیگر خبرها

  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها