Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۲۶ شهریور با حضور در استان گلستان با فعالان دانشگاهی، علمی، نخبگان و فعالان حوزه دانش بنیان این استان دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۲۶ شهریور به گلستان سفر می‌کند و با فعالان علمی این استان دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار جامعه دانشگاهی گلستان، نخبگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فناوران و فعالان حوزه دانش بنیان این استان حضور خواهند داشت.

این دیدار در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سورنا ستاری گلستان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا شمس اردکانی؛ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد.

شمس اردکانی خاطرنشان کرد: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین‌المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، افزود: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال 1386 با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (2022) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه‌ای است.

شمس اردکانی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش‌ بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در پازل ایران قوی بتواند موضوع و سرفصل بسیار مهم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

وجود 1200 گیاه دارویی در ایران/ رتبه چهارم کشور در تولید علم طب سنتی

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: در این راستا ما شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می‌کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، مردم در ایران از نظر فرهنگی و تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری‌ها دارند و عطاری‌ها توانسته‌اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

وی مطرح کرد: شرکت‌های دانش‌‌‎‌بنیان به خوبی در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند و ما باید در حال حاضر با دست به دست هم دادن و ظرفیت‌های افزوده کار را پیش ببریم. در سال‌های اخیر بازگشت به طبیعت در همه حوزه‌ها پررنگ شده و امیدواریم با تلاش خودمان و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در این زمینه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

شمس اردکانی، طب سنتی ایرانی را سلامت‌محور دانست و افزود: بسیاری از آموزه‌‌های طب سنتی ایران مبتنی بر اصلاح سبک زندگی است و با توجه به ریشه‌دار بودن این آموزه‌ها در فرهنگ مردم، قابلیت پذیرش خوبی دارد و دسترسی به خدمات آن نیز برای مردم آسان است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌ها مستلزم افزایش سطح سواد سلامت مردم و تغییر رفتار آنها است. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی ، نوع غذاها، کم تحرکی و ... علی‌رغم کنترل بیماری‌های واگیر و عفونی، بار بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته است.

شمس اردکانی در پایان "رعایت اصول تغذیه بر مبنای طب سنتی" را مهمترین اصلی دانست که رعایت آن منجر به حفظ سلامتی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد