Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری‌سیف، استاد حوزه و رئیس موسسه بهداشت معنوی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در ارتباط با ظهور عرفان‌های کاذب از جمله شیطان‌پرستی بیان کرد: شیطان‌گرایی به دو صورت فعالیت می‌کند و آموزه‌های خود را رواج می‌دهد؛ نوع اول به صورت آشکار و صریح با نام شیطان‌گرایی اتفاق می‌افتد و جریان‌هایی در فضای مجازی و جهانی شکل می‌گیرد و مخاطب جذب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که این جریانات در ابتدا ادای شیطان‌پرست‌ها را در می‌آورند، افزود: این افراد ابتدا آیین‌های شیطان‌پرستی را انجام می‌دهند اما زمانی که کم کم پیش رفتند آموزه‌های جدید شیطان پرستی برای آن‌ها مشخص می‌شود و آیین شیاطین مختلفی مانند لوسفر را دنبال کرده و قدم به قدم با اسم شیطان‌گرایی و آیین آن‌ها، مخاطب را جذب می‌کنند.
مدرس حوزه علمیه قم ضمن بیان این‌که شیطان‌پرستی آشکار به صورت زیرزمینی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: نوع دوم از شیطان‌گرایی در قالب جریان‌های معنویت‌گرای وارداتی انجام می‌شود و به نام خدا، ارتباط و گفت‌گو با خدا، به نام عرفان و تجربه‌های معنوی، شیطان گرایی با یک لباس مزورانه‌ای عرضه می‌‍شود.

اصل شیطانی گوش سپردن به ندای درونی

پژوهشگر عرفان و ادیان ادامه داد: در شیطان‌گرایی چند اصل مهم وجود دارد؛ قدرت اصلی قدرت انسان است و انسان قدرتی نامحدود دارد، شیطان نمادی از امیال و نفسانیت و طبیعت گناهکار انسان است و لذا بر اساس این اصل، قانون شیطان‌پرست‌ها این است که هر چه می‌خواهی انجام بده! و در این زمینه کتابی به نام قانون به نویسندگی آلیستر کراولی برای کسانی که گرایش شیطان‌گرایی دارند اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.
مظاهری سیف یادآوری کرد: این جریانات، آموزه‌هایی چون؛ قدرت نامحدود انسان؛ شنیدن ندای درون؛ به صدای قلب خود گوش دهید، اگر می‌خواهید زندگی الهی را تجربه کنید و در راه خدا زندگی کنید به ندای درونی خود گوش دهید؛ به عقل خود تکیه نکنید زیرا عقل شما را به گذشته می‌برد ولی در زمان حال می‌توانید با قلب خود زندگی کنید را عرضه می‌کنند و با این تفاسیر تکانه‌های هیجانی و احساسی بر رفتار انسان مسلط می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که گوش فرادادن به ندای درونی و انجام هرگونه عملی که انسان دوست دارد بدون تفکر در گذشته و آینده کاملا حرف شیطان‌گرایان است، افزود: صداقت و صراحت در شیطان‌گرایی آشکار وجود دارد ولی در شیطان‌گرایی زیرزمینی، تزویر، ریاکاری و فریبندگی وجود دارد و لذا شیطان‌گرایی واقعی این نوع است.
رئیس موسسه علمی و فرهنگی بهداشت معنوی با تاکید بر این‌که امروزه نوع دوم شیطان‌پرستی به طور گسترده در جامعه عرضه می‌شود، بیان کرد: کتاب گفت‌وگو با خدا به نویسندگی نیل دولاند واش، آثار وین دایر و پائولوکوئلیو کتاب‌هایی هستند که ایدئولوژی شیطان‌گرایی را در قالب لباس مزورانه عرضه می‌کنند و از پرفروش‌های جامعه ما هستند.
وی یادآوری کرد: کتاب‌های بسیاری با عنوان گفت‌و گو با خدا، ارتباط با خدا و جریان‌های معنوی چشم‌اندازی از آینده دارند که می‌گویند انسان در آینده متوجه می‌شود که خدا دروغ بزرگی است و اگر همه انسان‌ها این کار را کنند عرصه جدید شیطان‌ فرا می‌رسد.
مظاهری سیف با اشاره به این‌که در کتاب و فیلم راز این موضوع کاملا بیان می‌شود اظهار کرد: در کتاب «انجیل شیطان» یک قانونی وجود دارد که می‌گوید به هرآن‌چه که می‌خواهی فکر کن تا به آن برسی و امروزه این قانون را تحت عنوان قانون جذب و رازهای موفقیت بیان می‌کنند که هیچ سندیت علمی و روانشناسی ندارد.

راهکارهای ترغیب افراد به شیطان‌پرستی

وی با اشاره به این‌که در ابتدا شیطان‌گرایی را درست معرفی نکردند و برخی هنرهای عجیب و ناهنجار را به شیطان‌گرایی نسبت دادند، ادامه داد: در ابتدا موسیقی راک، رپ و برخی سبک‌های متال را به شیطان‌پرستی نسبت دادند هم‌چنین برخی هنرهای خشن، زشت و نادرست را شیطان‌گرا پنداشتند.
پژوهشگر ادیان و مذاهب بیان کرد: معنویت‌گرا پنداشتن اموری که شیطان‌گرایی است راهکاری برای جلب توجه افراد به سمت شیطان‌گرایی بوده است و در آمریکا و ایران  این جریان با این روش رواج پیدا کرد.
مدرس حوزه علمیه با اشاره به این‌که در روزگاری زندگی می‌کنیم که باید برای ترویج هر فکری یک جریان اجتماعی آغاز کنیم و مردم مشارکت کنند تا جریان به ثمر برسد، اظهار کرد: هیچ دولتی اعلام شیطان‌‌پرستی نمی‌کند و لذا ناگزیرند افرادی را برای ترویج جریان شیطان‌‌پرستی بین مردم بفرستند و این جریان را به آن‌ها عرضه کنند و در این حالت گاهی با افرادی در جمع دوستانه یا مهمانی مواجه می‌‍شوید که جریان انحرافی را ترویج و تبلیغ می‌کنند و دیگران را جذب می‌کنند.
وی با یادآوری این‌که ایجاد جریان اجتماعی بین مردم یک راهکار منطقی برای جا انداختن یک فرهنگ یا ارزش در بین مردم است، افزود: نهاد سیاسی یا انجمن جهانی «تفکر نوین» این افکار را بین مردم ترویج می‌کنند که در ایران سرشاخه‌های بسیاری دارند و شرکت‌های ابرقدرت و سرمایه‌گذاران، اسپانسر این مجموعه‌ها هستند.
وی ادامه داد: برای نشر افکار و آثار پائولوکوئلیو بسیاری از افراد تلاش کردند و در ایران نیز این جریان ایجاد شد و افرادی برای نشر آثار او فعالیت دارند و در کتاب کیمیاگر که بسیار بین مردم رایج است و پرفروش‌ترین کتاب‌ها به شمار می‌رود ظهور آینده جهانی که به آموزه‌های عصر جدید شیطانی برمی‌گردد اشاره می‌کند.
پژوهشگر عرفان و ادیان در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها باید به صورت واضح و آشکارا در ارتباط با جریان شیطان‌پرستی و نمادهای آن به مردم آگاهی بدهند، اگر مردم آگاه باشند به شیطان‌پرستی گرایش پیدا نمی‌کنند به جز برخی از افراد که تمایل ذاتی و درونی آن‌ها به این سمت است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم شیطان پرستی بهداشت معنوی آگاهی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام