Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین در اولین واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرد که چنین تحولاتی به برقراری ثبات بازار‌های نفتی کمکی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دیمتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در گفتگو با روزنامه "ودوموستی" خاطرنشان کرد: حمله پهپادی که صبح روز شنبه انجام شد و زیر ساخت‌های عربستان را هدف قرار داد، یک رویداد نگران‌کننده برای بازار‌های جهانی نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پسکوف همچنین تصریح کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان این رخداد بوده و از این حمله اطلاع دارد.

وی در پاسخ به سوالی عنوان داشت: عربستان درخواست هیچ کمکی از روسیه پس از این حمله نکرده است.

سخنگوی کرملین گفت: ما نمی‌دانیم که آیا آن‌ها به کمک نیاز دارند یا خیر. آن‌ها خودشان تمام توانمندی‌های لازم برای تعامل و مقابله با این وضعیت را دارند.

پسکوف تاکید کرد: ما با قاطعیت این حمله پهپادی را محکوم می‌کنیم و بر این باور هستیم که چنین اقداماتی بر ثبات کلی بازار‌های نفتی تاثیر منفی می‌گذارد.

صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و مجموعه پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه "بقیق" و "خریص" دچار آتش‌سوزی شد. نیرو‌های انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ۱۰ پهپاد انجام شده است.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این حمله منجر به توقف تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت از تولیدات عربستان در روز شد.

در همین راستا، فرماندهی ائتلاف عربی تحت امر عربستان اعلام کرد: برای شناسایی طرف‌هایی که در این حمله دست داشته‌اند، تحقیقاتی آغاز شده و اقدامات لازم برای برخورد با این تهدیدات اتخاذ می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرملین روسیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه