Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با تاکید بر اینکه اتهام جناحی بودن برچسبی است که آقای روحانی باید از آن پرهیز کنند،گفت: قوه قضاییه جناحی برخورد نمی‌کند اما برای بی اثر کردن اقدامات این قوه، آن را به جناحی بودن متهم می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی خطاب به رئیس دستگاه قضا مبنی بر جناحی بودن برخورد قوه قضاییه با پرونده‌های مفاسد اقتصادی و پاسخ رئیسی به این اظهارات، گفت: با توجه به حساسیتی که روی این مسئله دارم، احساس جناحی بودن رسیدگی به این پرونده‌ها را نکرده‌ام و با اطلاعی که از روحیات و مشی آقای رئیسی دارم، بعید می‌دانم چنین نیتی در کار بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  توکلی با تاکید بر این که اتهام جناحی بودن برچسبی است که آقای روحانی باید از آن پرهیز کند، تصریح کرد: در برخی کشورهای مختلف جهان سوم مانند بنگلادش مرسوم است که با پرونده‌های فساد اقتصادی جناحی برخورد می‌کنند اما اینجا چون قوه قضاییه جناحی برخورد نمی‌کند برای اینکه کار این قوه را لوث و  اقدامات آن را بی اثرکنند، به جناحی بودن متهم می‌کنند تا قوه را وادار به عقب نشینی کنند.   رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در عین حال افزود: البته ممکن است تمایلات تاثیر داشته باشد و برخی زودتر تعقیب شوند ولی به نظرم اینگونه نیست.   وی با ارائه راهکاری به روحانی خاطرنشان کرد: آقای روحانی با اطلاعاتی که از طریق وزارت اطلاعات، سپاه و حراست‌هایشان دارد، چند نفر از از سوء استفاده‌کنندگان جناح مقابل را به آقای رئیسی معرفی کند؛ اگر رسیدگی شد جناحی نیست و اگر بهانه آوردند، می توانند ادعای جناحی بودن بکنند.   وی ادامه داد: کافیست اطلاعاتی که مبنی بر رسیدگی یا عدم رسیدگی به خاطر جناحی بودن دارند را به قوه قضاییه اعلام کنند و اگر رسیدگی شد، چه بهتر؛ ولی اگر رسیدگی نشد این را به رهبر انقلاب منتقل کنند و اگر باز رسیدگی نشد به مردم بگویند که این ده نفر را معرفی کردم ولی 9 نفر آن را رسیدگی نکرده‌اند.   توکلی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون رسیدگی به پرونده برادر رئیس جمهور به عنوان انگیزه طرح این اظهارات از سوی روحانی خاطرنشان کرد: ضمن انتقاد زیادی که با آقای روحانی دارم، یکی از محاسن ایشان را این دیدم که در مورد برادرش مقاومت نکرد و من نشنیدم در خصوص دستگیری آقای فریدون چیزی گفته باشد. این منزلت خوبی است که باید حفظ کنند و این اعتماد را به آقای رئیسی داشته باشند که ایشان می‌داند آقای فریدون مشاور رئیس جمهور بوده و چون منصبی نزد رئیس جمهور داشته، نباید بیخودی متهم شود.   رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه آقای فریدون اگر محکوم شد، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند، گفت: اگر محکوم شد و رئیس جمهور شک داشت، از قوه قضائیه توضیح بخواهد چون به این وسیله رفع اتهام می‌شود.   وی با تاکید بر اینکه آقای روحانی اسامی کسانی که مدعی است به خاطر مسائل جناحی با آنها برخورد نمی‌شود را به آقای رئیسی بدهد و بگوید چرا برخورد نمی‌کنید، تصریح کرد: اگر جواب درست و قانع کننده نداد و یا رسیدگی نکرد، حق با آقای روحانی است که البته من چنین تصوری ندارم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته