Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@04:23:35 GMT

ادعای جدید ترامپ/ مقصر حمله به آرامکو را می‌ شناسم!

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۱۳۹

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری به موضع‌گیری درباره حملات پهپادی علیه پالایشگاه‎های وابسته به «آرامکو» شرکت نفتی عربستان، پرداخت.

اخبار بین الملل _ اگرچه ارتش و کمیته‎های مردمی یمن مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ نیز به طور ضمنی مواضع رئیس دستگاه دیپلماسی دولت خود را تائید و مدعی شد: دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر (این ماجرا) را می‌شناسیم. در صورت تائید، آماده و مجهز هستیم اما صبر می‎کنیم تا ببینیم عربستان سعودی چه کسی را عامل این حمله معرفی می‎کند و طبق چه شرایطی باید جلو برویم.

گفتنی است در پی حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در  پالایشگاه‌های «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

همزمان، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به حمله به عربستان سعودی که ممکن است بر قیمت های نفت تأثیر بگذارد، من مجوز برداشت از ذخیره استراتژیک نفت را در صورت لزوم و به اندازه کافی برای حفظ بازارها صادر کردم.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اتهام‌زنی پمپئو، خطاب به وی توئیت کرد: نه مقصر شناختن ایران، بلکه پذیرش راه حل‌های پیشنهادی ایران به قائله یمن خاتمه می‌دهد.

ظریف در این پیام آورده است: با شکست در سیاست فشار حداکثری، پمپئو به سیاست فریب حداکثری روی آورده است. ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی می انجامد، امروز در یمن گیر کرده‌اند. مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در  فروردین ۹۴ مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این قائله خاتمه دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا وزیر خارجه آمریکا آرامکوی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.   مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏