Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@11:56:15 GMT

واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۱۴۹

واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی عربستان توئیت‌هایی منتشر کرد.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: با توجه به حمله اخیر در عربستان که ممکن است روی قیمت‌های نفت تأثیر بگذارد، اجازه استفاده از «ذخایر استراتژیک نفتی» را در صورت نیاز و به میزانی که تعیین خواهد شد، داده‌ام؛ میزانی که برای تأمین مناسب تقاضای بازارها کافی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذخایر استراتژیک نفتی» با ظرفیت بالغ ۷۲۷ میلیون بشکه، بزرگ‌ترین انبار سوخت اضطراری جهان است که در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده و در اختیار وزارت انرژی آمریکا قرار دارد. آخرین آمار ارائه شده از سوی «ذخایر استراتژیک نفتی» حاکی از ذخیره حدود ۶۴۴ میلیون بشکه در این انبار است. بر اساس معیارهای مصرف روزانه آمریکا در سال ۲۰۱۳، مقدار فعلی می‌تواند معادل ۳۵ روز مصرف یا ۶۷ روز واردات نفتی ایالات متحده پاسخگو باشد. با این حال، ظرفیت برداشت روزانه از «ذخایر استراتژیک نفتی» روزانه حداکثر ۴.۴ میلیون بشکه اعلام شده است.

ترامپ ادامه داد: همچنین به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع داده‌ام که روند صدور مجوز برای خطوط نفتی را که اکنون در تگزاس و ایالت‌های متعدد دیگر در فرآیند تأیید هستند، تسریع بخشند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت دیگری اعلام کرد: ‌عرضه‌کننده نفت عربستان هدف قرار گرفت. دلایلی برای این باور وجود دارد که می‌دانیم کار کیست و  بسته به تأیید این باور، آماده نبرد هستیم. با این حال، منتظریم از عربستان بشنویم که از نظر آنها چه کسی باعث این حمله بوده و باید تحت چه شرایطی اقدام کنیم.

ترامپ در آخرین توئیت خود در این باره نوشت: وفور نفت!

یک سخنگوی کاخ سفید پیش‌تر از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با ولیعهد عربستان با محوریت حمله اخیر به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو خبر داده بود. جاد دیر، سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشته بود، ترامپ با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صحبت کرده و گفته که واشنگتن از ریاض برای دفاع از عربستان حمایت می‌کند.  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»

شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که ۱۰ موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه اصابت موشک‌های حزب‌الله به جبل الجرمق منتشر کرده‌اند.

پایگاه میرون پیش از این نیز چند بار هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»