Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:19:22 GMT

جواهر ۱۶ ساله بارسا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۱۶۱

جواهر ۱۶ ساله بارسا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آنسو فاتی که در دو بازی قبلی بارسا به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده بود این بار در فهرست ۱۱ نفره تیمش قرار گرفت. او تنها ۱۶ سال و ۳۱۸ روز سن داشت که توانست در نخستین حضورش در رقابت‌های لالیگا برابر اوساسونا گلزنی کرده و جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا لقب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجم متولد گینه‌بیسائو این هفته با قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمش جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه است که از ابتدا در نوکمپ راهی میدان شده است و رکورد مارک مونیه‌سا در سال ۲۰۰۹ را شکست. تنها ویسنیچ مارتینز در سال ۱۹۴۱ و در ال‌کلاسیکو برابر رئال مادرید با ۱۶ سال و ۲۸۰ روز سن رکورد بهتری نسبت به او دارد که البته این رکورد در زمین حریف اتفاق افتاد.

رکوردزنی در ۷ دقیقه
تنها دو دقیقه از بازی فاتی در نوکمپ گذشته بود که او توانست نخستین گل عمرش در این ورزشگاه را به ثمر برساند. ۵ دقیقه بعد پاس‌گل دوم تیمش را به فرانکی دی‌یونگ داد تا او هم نخستین گلش با پیراهن بارسا را به ثمربرساند. در همین ۷ دقیقه او رکوردی دیگر را نیز جابه‌جا کرد و جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا شد که توانسته در یک بازی هم گل بزند و هم پاس‌گل بدهد.

مصدومیت ستاره‌های بارسا در ابتدای فصل یک فرصت طلایی برای این پدیده جوان بود تا توانایی‌هایش را نشان دهد و حالا یک ستاره دیگر از آکادمی لاماسیا به فوتبال دنیا معرفی شده است. او در غیاب مسی، سوارز و دمبله فرصت بازی در ترکیب کاتالان‌ها را پیدا کرد و با ادامه این روند شاید باز هم اعتماد والورده را به دست آورده و باعث نیمکت‌نشینی نفراتی، چون دمبله یا حتی سوارز شود.

فاتی در اکتبر ۲۰۱۲ در کشور کوچک و آفریقایی گینه‌بیسائو متولد و چند سال بعد راهی اسپانیا شد تا در کنار پدرش، بوری زندگی کند. بوری در مورد پسرش می‌گوید او حدود ۶ یا ۷ ساله بود که به اینجا آمد و در آن زمان حتی نمی‌دانستم که فوتبال بازی می‌کند. در همان سن و سال همه از توانایی‌هایش تعریف می‌کردند و به من می‌گفتند که آینده خوبی در انتظارش است.

آنسو و پدرش در شهر کوچک هررا در ۱۲۰ کیلومتری سویا زندگی می‌کردند و به همین دلیل او فوتبالش را در تیم‌های پایه سویا آغاز کرد. خیلی طول نکشید که باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی استعدادش را کشف کرده و برای به‌خدمت گرفتن او دست به کار شدند. بارسلونا و رئال مادرید به‌شدت خواهان این جواهر ۹ ساله بودند و بوری می‌گوید رئال مادرید با پیشنهاد بهتری پاپیش گذاشت: «رئالی‌ها پیشنهاد مالی بالاتری نسبت به بارسا ارائه کردند، اما این نمایندگان بارسلونا بودند که با یک قرارداد رسمی به خانه من آمده و مرا متقاعد کردند که آنسو را به این تیم بفرستم. وقتی مدیران سویا از این اتفاق خبردار شدند، بسیار عصبانی شده و پسرم را نزدیک به یک سال بازی ندادند.»

فسخ قرارداد ۱۰۰ میلیونی
فاتی در سال ۲۰۱۲ و در حالی که ۱۰ ساله بود به لاماسیا رفت. البته آنسو تنها فوتبالیست مستعد این خانواده نیست و هر دو برادرش تحت قرارداد بارسا هستند. براهیمای ۲۱ ساله به صورت قرضی در کالاهورا توپ می‌زند و برادر جوان‌ترش نیز هم‌تیمی تیاگو، پسر مسی در تیم‌های پایه باشگاه است. درخشش او در تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه و در حالی که سه سال از هم‌تیمی‌هایش کوچک‌تر بود سرانجام ارنستو والورده را متقاعد کرد که او را به تیم بزرگسالان برده و در غیاب ستاره‌های مصدوم تیمش، آنسو را به میدان بفرستد. او در رقابت‌های لیگ جوانان یوفا و در رده‌های سنی مختلف یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش بود. به‌خصوص در فصل گذشته این رقابت‌ها که در ۹ مسابقه تیمش چهار گل و سه پاس‌گل داشت که دو گل آن برابر چلسی در نیمه‌نهایی بود که البته بارسا در ضربات پنالتی درنهایت شکست خورد.

فاتی به تازگی قراردادش با بارسا را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و مبلغ فسخ قراردادش ۱۰۰ میلیون یورو است که با ادامه این روند قطعا سران باشگاه برای تمدید مجدد این قرارداد و بالاتر بردن این مبلغ اقدام خواهند کرد. بوری درباره نخستین بازی‌های پسرش به همراه بارسا می‌گوید: «آن روز، بهترین روز زندگی‌ام بود. وقتی او گفت که والورده نام او را فهرست ۱۸ نفره بارسا قرار داده من و مادرش شروع به گریه کردن کردیم. واقعا خوشحال بودم و در نیمه دوم وقتی او به زمین رفت دیگر نمی‌دانستم از خوشحالی چه کار کنم و روی ابر‌ها بودم.»

 

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان، مبنی بر وقوع نزاع در یکی از پارک‌های تفریحی شهر نهاوند، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در اسرع وقت در محل حاضر شدند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد درگیری بین چند جوان و نوجوان با استفاده از سلاح سرد (چاقو) صورت گرفته که در طی این درگیری، نوجوان ۱۷ ساله‌ای مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به شدت مجروح شده که شخص مجروح را به بیمارستان انتقال داده ولی علیرغم انجام اقدامات درمانی؛ متأسفانه این نوجوان مجروح به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‌کند.

درویشی در ادامه تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل و با انجام اقدامات گسترده عملیاتی و اطلاعاتی و همچنین با همکاری پلیس آگاهی استان در نهایت موفق شدند قاتل ۲۲ ساله را به همراه ۳ جوان دیگر که در این درگیری شرکت داشتند، دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دهند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و انجام اقدامات قانونی و قضائی در این راستا تحت پیگیری قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان به شهروندان توصیه کرد: همواره بر روند زندگی فرزندان خود نظارت و مراقبت ویژه داشته و با صبر و حوصله و همچنین درایت منطقی از بروز این گونه حوادث تلخ که تبعات روحی و اجتماعی نامطلوبی در پی خواهد داشت، جلوگیری کنند.

کد خبر 6086473

دیگر خبرها

  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد!(عکس)
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند