Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@19:42:56 GMT

16 هزار یتیم سیستان‌وبلوچستان چشم‌انتظار یاری خیران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۲۹۰

16 هزار یتیم سیستان‌وبلوچستان چشم‌انتظار یاری خیران

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، 16 هزار و 765 یتیم و دو هزار و 744 فرزند محسنین زیر 18 سال در سطح استان چشم‌انتظار یاری خیران هستند.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در این خصوص اجرا می‌شود، طرح «اکرام ایتام» است؛ مردم خیراندیش و نیکوکار استان می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم را برعهده گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: طرح «محسنین» نیز از دیگر طرح‌هایی است که در راستای حمایت از ایتام اجرا می‌شود. در این طرح نیکوکاران می‌توانند فرزندان نیازمند غیریتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده را حمایت کنند.

عبادی اظهار کرد: ساخت مسکن، تامین جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان، اشتغال، کمک به بهداشت و درمان و کمک‌های موردی و بخشی به نیازمندان محروم خانواده‌ها از جمله اقدامات کمیته امداد بعد از جمع آوری صدقات است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایتام و محسنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از حمایت ۲۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی از ایتام و محسنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۸۷، معلم با ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی فرزندان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را بر عهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات متعدد و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این نهاد سال گذشته ۲۰۰۰ خانوار را پس از دستیابی به خودکفایی از چرخه حمایتی خود خارج کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حمایت‌های کمیته امداد تا دست‌یابی به خودکفایی مددجویان ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات است، بیان کرد: درصورت کسب توان مالی، ماهانه به میزان حقوق قانون کار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

کد خبر 749214

دیگر خبرها

  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان