Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نظامیان افغانستان با حمایت و پشتیبانی نیروهای آمریکایی در دو عملیات جداگانه دو فرمانده خودخواندۀ طالبان و ۳۸ شبه‌نظامی عضو این گروه افراطی را در نواحی شمالی و غربی این کشور کشتند.

یک مقام امنیتی افغانستان هدف این عملیات را خنثی کردن حملاتی خواند که طالبان علیه نیروهای دولتی طرح ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام امنیتی به خبرگزاری رویترز گفت که با از هم گسستن توافق صلح آمریکا و طالبان، درگیری‌ها در افغانستان شدت پیدا کرده است.

وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه‌ای نام فرمانده خودخواندۀ طالبان که به همراه چهار شبه‌نظامی در ولسوالی «دره صوف پایین» ولایت سمنگان کشته شد را «مولوی نورالدین» ذکر کرده است.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد خبر کشته شدن نورالدین می‌گوید که وی زنده است.

در حملۀ دیگری «ملا سیدعظیم» دیگر والی خودخواندۀ طالبان در والسوالی «انار دره» ولایت فراه به همراه ۳۴ شبه‌نظامی کشته شدند.

مقامات امنیتی افغانستان اعلام کرده‌اند که قرار است به کمک نظامیان آمریکایی چند عملیات مشترک را علیه نیروهای طالبان همچنین داعش به اجرا بگذارند تا به این ترتیب از حملات آنها به غیرنظامیان و نیروهای افغان در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است ۲۸ سپتامبر برگزار شود، جلوگیری کنند.

حملات طالبان در مناطق مختلف افغانستان از هفته گذشته و انتشار خبر لغو مذاکرات صلح توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بطور قابل توجهی افزایش یافته است. 

کد خبر 4719602 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان ولایت فراه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عربستان سعودی عراق فلسطین سوریه نتانیاهو دونالد ترامپ روسیه جنگ 2015 یمن افغانستان انگلیس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان