Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@08:41:57 GMT

کرملین: حمله به آرامکو، به بازارهای نفتی کمکی نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۶۵۴

ساعت 24-کرملین در اولین واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرد که چنین تحولاتی به برقراری ثبات بازارهای نفتی کمکی نخواهد کرد.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در گفت‌وگو با روزنامه "ودوموستی" خاطرنشان کرد: حمله پهپادی که صبح روز شنبه انجام شد و زیر ساخت‌های عربستان را هدف قرار داد، یک رویداد نگران‌کننده برای بازارهای جهانی نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف همچنین تصریح کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان این رخداد بوده و از این حمله اطلاع دارد.

وی در پاسخ به سوالی عنوان داشت: عربستان درخواست هیچ کمکی از روسیه پس از این حمله نکرده است.

سخنگوی کرملین گفت: ما نمی‌دانیم که آیا آنها به کمک نیاز دارند یا خیر. آنها خودشان تمام توانمندی‌های لازم برای تعامل و مقابله با این وضعیت را دارند.

پسکوف تاکید کرد: ما با قاطعیت این حمله پهپادی را محکوم می‌کنیم و بر این باور هستیم که چنین اقداماتی بر ثبات کلی بازارهای نفتی تاثیر منفی می‌گذارد.

صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و مجموعه پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه "بقیق" و "خریص" دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ۱۰ پهپاد انجام شده است.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این حمله منجر به توقف تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت از تولیدات عربستان در روز شد.

در همین راستا، فرماندهی ائتلاف عربی تحت امر عربستان اعلام کرد: برای شناسایی طرف‌هایی که در این حمله دست داشته‌اند، تحقیقاتی آغاز شده و اقدامات لازم برای برخورد با این تهدیدات اتخاذ می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح

یک رسانه عبری‌زبان گزارش داد که عربستان درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به این رژیم هشدار داده و اعلام کرده هرگونه حمله زمینی به رفح، مانع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشورهای اسلامی دارد، از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت