Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@14:29:36 GMT

سه‌شنبه ۲۶ شهریور | واریز یارانه نقدی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۸۵۴

سه‌شنبه ۲۶ شهریور | واریز یارانه نقدی

به گزارش تسنیم، یکصد و سومین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

گفتنی است، مبلغ یارانه شهریور ۹۸ هر یک از مشمولان همانند ماه‌های گذشته ۴۵.۵۰۰ تومان است.

طبق اعلام وزیر کار بناست از مهرماه یارانه گروهی از غیرنیازمندان حذف شود؛ محمد شریعتمداری ۱۴ شهریور و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی و حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، گفت: در قانون بودجه امسال دولت مکلف به حذف یارانه سه دهک بالاتر شده است یعنی افراد با درآمدهای بالا که نیاز به دریافت یارانه ندارند، حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تحقق این هدف آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده بود که به هیات دولت ارائه و تصویب شد و مقرر شد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه مسئول شناسایی دهک‌های بالا شوند و این اقدام از پایان شهریور انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا به گونه‌ای اتفاق بیفتد تا در مهرماه سال جاری بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی از لیست یارانه‌بگیران حذف کنیم.

وزیر کار گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم فشاری به طبقات مستضعف و متوسط جامعه وارد شود و فقط به دنبال آن هستیم که با مصوبه مجلس در خصوص حذف سه دهک برخوردار، یارانه‌ها به سمت دهک‌هایی از درآمد و هزینه برود که واقعا به آن نیاز دارند.

کد خبر 455100 برچسب‌ها یارانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت در حضور خبرنگاران گفت: فروردین ماه، ماهی است که کشورهای خارجی برخلاف کشورمان، چندان تعطیل نیستند و طبیعتاً انتظار می‌رفت تراز تجاری فروردین ماه که همیشه در گذشته منفی و کمتر بود به همان صورت باشد، ولی خوشبختانه در فروردین ۱۴۰۳، هم تراز به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته و هم حجم صادرات و واردات افزایش داشته است.

وی‌افزود: ان‌شاءالله این نشانه‌ای باشد بر سالی که نکوست از بهارش پیداست و امیدواریم با همین دست فرمان امسال را با منابع ارزی خوبی جلو ببریم.

سخنگوی دولت با اشاره به بخش تسهیلات تکلیفی دولت گفت: در حوزه تسهیلات تکلیفی دولت نگاهی روشن دارد و در این زمینه با کسی شوخی ندارد.

وی‌افزود: هم در جلسات شورای عالی مسکن به طور مستمر نگاه دولت روشن است و هم مرکز سازمان مالیاتی در حوزه ای که قانون برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن، ضمانت اجرایی پیش بینی کرده است. از سویی اقداماتی صورت گرفته است و قبل از آن هم عملکرد و نگاه دولت روشن است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در اصلاح ترازنامه بانک ها، برنامه اصلاحی داده شده و اینکه بانک هایی که برنامه اصلاحی لازم را رعایت نکنند، تصمیمات لازم در مورد آنها گرفته خواهد شد. بنابراین امیدواریم امسال دولت با جدیتی که نشان داده بتوانیم تسهیلات تکلیفی را بهتر پرداخت کنیم.

سخنگو دولت گفت: متاسفانه یک دوره مشق اقتصادی ما مشق نگاه های سیاسی بوده و چهره های سیاسی برای کشور تصمیم گیری های اقتصادی می کردند و با سوابق سیاسی عمل می شد.،لذا نتایج این عملکرد روشن بود. نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصد که در ابتدا تحویل این دولت وجود داشت نتیجه عملکرد همان ها بود.

وی اضافه کرد: طبیعی است که وقتی آن چهره های سیاسی می بینند که مدیریت اقتصادی دولت موفق شده و آن نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهند، برای عدم مقایسه عملکرد ها با عملکرد های مدیران اقتصادی روز، مقایسه ای می کنند و مدل مدیریت سیاسی خود را رسانه ای می کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به مدل اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: مدل دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه عملکرد عزیزان سیاسی نیست، لذا برای دیده شدن راهکار های مختلفی وجود دارد و البته دیگران هم می توانند در مدل های دیگریی اظهار نظر کنند.

وی افزود: امیدواریم با دیدگاه اقتصادی بتوانیم مشکلات به ارث رسیده و تورم های بالا و نرخ رشد نقدینگی بالا و نرخ بیکاری بالا و رکود اقتصادی که همه در مسیر درمان قرار گرفته اند را با سرعت بیشتری حل و فصل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
  • بهادری‌جهرمی: در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است
  • سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • سخنگوی دولت : در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست چهره‌های سیاسی بود / نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه آن عزیزان سیاسی نیست
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا تخصصی است نه سیاسی
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل