Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@18:16:09 GMT

افزایش تنها ۱۰ درصدی قیمت خودرو در اروپا طی ۱۹ سال!

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۶۷۰

افزایش تنها ۱۰ درصدی قیمت خودرو در اروپا طی ۱۹ سال!

رویداد۲۴ کشورهای اروپایی یکی از پایین‌ترین تورم های ثبت شده در سطح جهان را دارند و همین مساله باعث شده است تا قیمت‌ها حتی با وجود گذشت ۱۹ سال، تغییرات خیلی شدیدی را تجربه نکنند.

آن طور که مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارش جدید خود اعلام کرده است، قیمت‌ها در پایان سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۰۰ به طور متوسط در کشورهای عضو منطقه یورو ۳۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۳۹.۲ درصد افزایش داشته اند.

در بین اقلام مختلف، بیش‌ترین افزایش قیمت طی این بازه مربوط به تنباکو با ۱۶۷ درصد بوده است و پس از آن، گاز با ۱۰۲ درصد افزایش، سوخت با ۱۰۱ درصد افزایش، نوشیدنی با ۹۹ درصد افزایش و جواهرات با ۹۸ درصد افزایش قیمت قرار دارند.

از سوی دیگر قیمت ماشین در کشورهای اروپایی پس از ۱۹ سال به طور متوسط تنها ۱۰ درصد افزایش داشته است! پس از خودرو، لوازم منزل با ۲۴ درصد و کتاب با ۲۸ درصد کمترین میزان افزایش قیمت را طی ۱۹ سال اخیر در کشورهای اروپایی داشته اند.

طی این مدت رومانی با تورم ۲۷۱.۶ درصدی، بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت را در ۱۹ سال اخیر داشته است و پس از این کشور، ایسلند با ۱۰۹.۸ درصد، مجارستان با ۱۰۳.۷ درصد و لتونی با ۹۱.۴ درصد قرار دارند. کمترین افزایش قیمت نیز مربوط به ایرلند با ۳۰.۷ درصد است و پس از این کشور، دانمارک با ۳۱.۴ درصد، آلمان و سوئد با ۳۱.۸ درصد قرار دارند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، قیمت ها طی ۱۹ سال  اخیر در فرانسه ۳۲.۴ درصد، ایتالیا ۳۸.۱ درصد، هلند ۳۸.۳ درصد، اتریش ۴۰.۵ درصد و انگلیس ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کشورهای اروپایی تورم قیمت ماشین قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی