Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@13:43:20 GMT

۸ خاصیت سیاه دانه که شما را سالم نگه می‌دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۷۱۳

خرداد: برخی گیاهان علاوه بر خواص خوراکی، خاصیت درمانی هم دارند که می‌تواند با هزینه‌ای کم به حفظ سلامت بدن کمک کنند.
به گزارش خرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ زیبایی و سلامت بدن با استفاده از دارو‌ها و محصولات گیاهی مفید و ارزان قیمت میسر می‌شود و نیازی به هزینه‌های سرسام آور برای حفظ سلامت و زیبایی بدن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی یکی از این محصولات گیاهی مفید یعنی روغن سیاه دانه و کاربرد‌هایی که برای بدن دارد، اشاره می‌کنیم.
سیاه دانه علاوه بر اثرات دارویی به عنوان ادویه یا مکمل‌های غذایی هم استفاده می‌شود؛ برای تأثیرگذاری بیشتر این گیاه بهتر است مصرف روزانه آن بین ۲۰۰ تا ۲ هزار میلی گرم در روز باشد تا عوارض احتمالی ناشی از زیاده‌روی در مصرف راه هم شاهد نباشیم.

مقابله با التهاب بدن
روغن سیاه دانه از هزاران سال پیش تاکنون خاصیت دارویی، غذایی و حتی آرایشی بهداشتی داشته است. امروزه بسیاری از مردم به جای مصرف آسپرین یا ایبوپروفن از این روغن برای جلوگیری از درد و التهاب استفاده می‌کنند همچنین این روغن از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند.
مقابله با آلرژی
در یک مطالعه تأثیر روغن سیاه دانه بر درمان واکنش‌های آلرژیک و تب یونجه بررسی شد و پس از ۶ هفته ۹ نفر از ۱۰ مورد مطالعه با کاهش سرفه، خارش و دیگر علائم آلرژیک مواجه شدند البته برای قطعیت یافتن این نتیجه، به مطالعات بیشتری نیاز است.
درمان آکنه
از قرن‌ها پیش تاکنون برای درمان جوش صورت پسوریازیس و التهابات پوستی از روغن سیاه دانه استفاده می‌کردند. مطالعات نشان می‌دهند این روغن کارکردی مشابه داروهای شیمیایی درمان آکنه دارد.
مقابله با سرطان
روغن سیاه دانه برای درمان سرطان مؤثر است و مطالعه‌ای با این هدف روی موش‌ها انجام شد که نشان داد رشد سلول‌های سرطانی از طریق مصرف این گیاه کاهش می‌یابد.

مقابله با آسم
افراد آسمی در مواجهه با حملات آسم می‌توانند با استفاده از روغن سیاه دانه تنفس خود را بهبود ببخشند؛ محققان معتقدند این روغن می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای بیماران آسمی محسوب شود.
مفید برای عملکرد قلب
در بخش‌های مختلف دنیا از سیاه دانه برای بهبود عملکرد قلب، مقابله با پر فشاری خون، مقابله با دیابت و چاقی استفاده می‌شود؛ مصرف پودر سیاه دانه برای بهبود عملکرد اندام‌های ذکر شده و کلسترول در شرایط هوازی توصیه می‌شود.
مقابله با التهابات مفصلی
یکی از اختلالات خود ایمنی بدن ورم مفاصل است که به دنبال آن استخوان‌ها را هم درگیر می‌کند. یک مطالعه نشان داد مصرف هر روز روغن سیاه دانه به کاهش التهابات مفاصل کمک می‌کند.
باروری مردان
مطالعات نشان می‌دهد روغن سیاه دانه به باروری مردان کمک می‌کند البته مطالعات کلینیکی بیشتری باید انجام شود تا ساز و کار این درمان در آقایان نابارور مشخص شود.


برچسب ها: سیاه دانه ، خوراکی ، گیاهان

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیاه دانه خوراکی گیاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • برگشت برنج و روغن به کالاهای مشمول ارز ترجیحی!
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود