Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش ذوب‌آهن مقابل تراکتور نشان داد که تیم منصوریان از نظم دفاعی، ساختار تیمی و تاکتیکی هدفمندتر و تمرکز روانی بالاتری نسبت به گذشته برخوردار شده و با بازگشت بازیکنان مصدوم، ذوب‌آهن در هفته‌های آینده می‌تواند به سطح آمادگی قبلی خود بازگردد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 4 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته، مقابل تراکتور تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن در یکی از سخت‌ترین بازی‌های هفته، مقابل تراکتور تبریز به میدان رفت و با وجود ارائه یک بازی تماشایی و تهاجمی مقابل شاگردان دنیزلی با تساوی بدون گل متوقف شد تا همچنان در حسرت برد بماند. ذوبی‌ها در حالی به مصاف تراکتورسازی رفته بودند که در 2 دیدار قبلی خود در لیگ برتر بردی به دست نیاورده و با یک شکست و یک تساوی تنها یک امتیاز اندوخته بودند.

در آن سو، قرمزپوشان تبریزی که از پرمهره‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ به شما رفته و در فصل جاری از مدعیان جدی قهرمانی هستند، در 2 بازی قبلی خود 4 امتیاز به دست آورده و قصد داشتند تا با پیروزی در این دیدار از کورس سایر مدعیان جا نمانند؛ اتفاقی که در عمل رخ نداده و فاصله شاگردان دنیزلی با صدر جدول به 4 امتیاز رسید.

ذوب‌آهن اگرچه بازهم نتوانست بردی را به دست آورد اما نمایش چشم‌نواز شاگردان منصوریان، امیدواریی‌های زیادی را برای دوست‌داران این تیم به وجود آورده است. بازی ذوب‌آهن مقابل تراکتور را می‌توان بهترین نمایش منصوریان و شاگردانش در فصل جدید فوتبالی دانست و شاید اگر مطهری در همان دقایق ابتدایی بازی مصدوم نمی‌شد، ذوبی‌ها می‌توانستند 3 امتیاز شیرین را به حساب خود واریز کنند.

ذوبی‌ها مقابل تراکتورسازی بازی منطقی و هوشمندانه‌ای را به نمایش گذاشتند. منصوریان با توجه به غیبت چند بازیکن موثر تیمش و قدرت تهاجمی بالای خط میانی و مهاجمان تراکتور، ذوب‌آهن را به گونه‌ای روانه میدان ساخت که مالکیت را به تیم حریف سپرده و با کشاندن تراکتوری‌ها به میانه میدان‌‌ و پرسینگ شدید آنها، هافبک‌های تراکتور را از جریان بازی خارج و با استفاده از ضدحملات برق‌آسا و پر‌تعداد مدافعان تیم مقابل را وادار به اشتباه کرده و با به دست آمدن گل برتری نتیجه را حفظ کنند. تاکتیکی که کاملاً جواب داده و ذوبی‌ها اگر چه به گل نرسیدند اما در بیشتر دقایق بازی، شاگردان منصوریان تیم برتر میدان بوده و موقعیت‌های گلزنی پرشماری را خلق کردند. ذوبی‌ها در فاز هجومی به خوبی از ضعف تراکتوری‌ها در عمق خط دفاع و همچنین ضعف مظاهری در بازی با پا آگاه بوده و بارها با فرارهای سریع و پرس سنگین خط دفاعی تراکتور، مدافعان و دروازه‌بان این تیم را وادار به اشتباه کرده و تنها به دلیل فقدان یک مهاج شش‌دانگ نتوانستند به گل برسند.

نکته قابل توجه در خصوص عملکرد ذوبی‌ها مقابل تراکتورسازی، تمرکز بالای روانی بازیکنان این تیم در لحظات پرفشار بازی بود. بازیکنان تراکتورسازی با توجه به مهره‌های خطرناکی که در اختیار داشتند، در اواخر نیمه دوم، فشار زیادی را به خط دفاعی ذوب‌آهن وارد کرده و حملات زیادی انجام دادند، اما مدافعان ذوب‌آهن به خوبی ساختار دفاعی تیم را حفظ کرده و بازی کم‌اشتباهی را در فاز دفاعی به نمایش گذاشتند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت ذوب‌آهن در این بازی، جنگندگی‌ و دوندگی بی‌امان بازیکنان خط میانی این تیم بود. هافبک‌های ذوب‌آهن در این دیدار با استفاده از پرسینگ شدید و دوندگی بسیار، موفق شدند ارتباط بین خط حمله و هافبک قدرتمند و خلاق تیم تراکتورسازی را قطع کرده و در ضد حملات خطرناک ظاهر شوند. چهره درخشان خط میانی ذوب‌آهن در این بازی بدون شک قاسم حدادی‌فر بود که علاوه بر طراحی ضد حملات، به خوبی میانه میدان را جمع کرده و اجازه هنرنمایی به هافبک‌های خلاق تراکتورسازی را نداد.

تیم منصوریان مقابل تراکتورسازی اگرچه در زدن ضربات آخر ناکام بود، اما در طول بازی از انسجام تاکتیکی، نظم دفاعی و ساختار تیمی هدفمندتری نسبت به تراکتور برخوردار بوده و بازی دلچسب‌تری را به نمایش گذاشت. به طور کلی می‌توان گفت نمایش ذوب‌آهن مقابل تراکتور نشان داد که تیم منصوریان از نظم دفاعی، ساختار تیمی و تاکتیکی هدفمندتر و از تمرکز روانی بالاتری نسبت به گذشته برخوردار شده و با بازگشت بازیکنان مصدوم، ذوب‌آهن در هفته‌های آینده می‌تواند به سطح آمادگی قبلی خود بازگردد.

در آن سو شاگردان دنیزلی اما عملکرد مناسبی مقابل ذوب‌آهن نداشتند. تراکتوری‌ها با اتکاء به قدرت خط میانی و مهاجمان‌شان قصد داشتند با ارائه یک بازی مالکانه و هجومی فشار بالایی را به ذوب‌آهن وارد کرده و با استفاده از ضعف شاگردان منصوریان روی توپ‌هی ارسالی از جناحین و ضربات ایستگاهی به گل برسند، اما پرسینگ سنگین ذوبی‌ها و قطع توپ‌های مدوام هافبک‌های ذوب‌آهن این اجازه را به آنها نداده و با خارج شدن بخش هجومی تراکتور از جریان بازی، عملاً این تیم در فاز تهاجمی زمین‌گیر شد. تراکتوری‌ها در فاز دفاعی اشتباهات زیادی را مرتکب شدند و اگر درخشش مظاهری نبود، بدون شک 3 امتیاز بازی را از دست می‌دادند.

اصفهان| مظاهری: خاطرات خوبی در باشگاه ذوب‌آهن داشتماصفهان| بهزادی: در ذوب‌آهن دروازه‌بان اصلی و ذخیره نداریماصفهان| باید به ذوب‌آهن جوان فرصت داد؛ این تیم جای امیدواری دارد

منصوریان: قطعاً حق‌مان مقابل تراکتور 3 امتیاز بود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل تراکتور تبریز ابراز رضایت کرد و گفت که حق آنها در این بازی کسب سه امتیاز بوده است.

علیرضا منصوریان بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل تراکتور تبریز در هفته سوم لیگ برتر در نشست خبری اظهار داشت: کیفیت بازی همان‌طور پیش‌بینی می‌شد که با تیم پرمهره تراکتور بازی داشتیم. می‌دانستیم کیفیت بازی بالا خواهد بود. از عملکرد بچه‌های تیمم فوق‌العاده راضی‌ام. از بزرگ‌تر‌های تیم، قاسم حدادی‌فر و دیگران تشکر می‌کنم که جوان‌ها را برای مسابقات آماده می‌کنند. در این هفته هر کاری را که برای متوقف کردن تراکتور به بچه‌ها گفته بودیم، در این بازی انجام دادند, به غیر از اینکه ما در ضربات آخر دقت کافی را نداشتیم. من به خوش‌شانسی و بدشانسی اعتقادی ندارم و در این بازی در ضربات آخر دقت لازم را نداشتیم، ولی به هر ترتیب قطعاً حق‌مان مقابل تراکتور سه امتیاز بود.

«68 درصد مالکیت توپ نشان می‌دهد که ما عملکرد خوبی داشتیم.»، وی با بیان این جمله ادامه داد: در رختکن به بازیکنان گفتم که ما در این بازی به زیبایی فوتبال اضافه کردیم اما به هر ترتیب سه امتیاز را نتوانستیم کسب کنیم.

منصوریان با اشاره به مصدومیت ارسلان مطهری در این بازی بیان کرد: بعضی از مصدومیت‌ها به عملکرد بازیکنان در تمرین بر می‌گردد، اما بعضی از مصدومیت‌ها در جریان بازی رخ می‌دهد. در صحنه‌ای که برای مطهری پیش آمد خطای عجیبی بود و ما خداراشکر کردیم که ارسلان آسیب‌دیدگی بدتری پیدا نکرد. درباره داوری حرف نمی‌زنم، اما مطهری خوش‌شانس بود که اتفاق خاصی برایش رخ نداد و می‌تواند در دو سه هفته به وضعیت خوبی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: من به فوتبال فیزیکی اعتقاد دارم، اما برخی مصدومیت‌ها واقعاً دست مربی نیست. لیگ برتر سطح بالایی دارد و فرسایشی است, بنابراین مصدومیت‌ها در جریان بازی پیش می‌آیند. ضمن اینکه امروز تعداد خطا‌ها خیلی بالا بود. در این بازی 24 خطا روی بازیکنان ما شد و با این وضعیت باید پنج کارت زرد به بازیکنان حریف نشان داده می‌شد. البته ناظمی در این بازی مدیریت فوق‌العاده‌ای داشت و پیشرفت خوبی در داوری داشته است. او داوری است که در لیگ برتر می‌تواند بازی‌ها را مدیریت کند. در بازی اعتراض‌هایی وجود داشت، اما او با دقت و تسلط سوت می‌زد. تعداد خطا‌ها در این بازی زیاد بود و این آسیب می‌زند به بازیکنان. تیم ما خیلی تیم پولداری نیست و با جوانان‌مان جلو می‌رویم و اگر سرمایه‌‌ای را از دست بدهیم کار‌مان سخت می‌شود.

منصوریان تأکید کرد: ذوب‌آهن در چند سال گذشته جدا از مقام‌هایی که به دست آورده, افتخار کسب عنوان تیم اخلاق را هم داشته است. درست است که تعداد خطاها در این بازی زیاد بود، اما داور خیلی شیک و باکلاس داوری کرد و نمی‌شود گلایه‌ای داشت.

منصوریان درباره وضعیت بازیکنان سرباز ذوب‌آهن نیز ابراز داشت: ابتدا باید از مسئولان سپاه پاسداران تشکر کنم که خدمت بازیکنان سرباز ما بالاخره تمام شد. البته فکر می‌کنم احسان پهلوان دو سه ماه بیشتر خدمت کرد. تشکر می‌کنم از سپاه آذربایجان شرقی و تهران که دست به دست هم دادند تا دیگر برای این بازیکنان بیار و ببر نداشته باشیم, چون من دیگر چشمم را روی این سه بازیکن بسته بودم و آمدن‌شان مدام امروز و فردا می‌شد. خلعتبری بازیکنی است که تنهایی می‌تواند جریان لیگ را عوض کند علاوه بر این در ذوب‌آهن یک بنزین سبز وجود دارد که پتانسیل خاصی به تیم می‌دهد و آن این است که همیشه بازیکنانی در باشگاه پنهان شده‌اند که مثل منظمی وقتی وارد می‌شوند، شرایط را عوض می‌کند. البته ما باید مراقب این بازیکنان باشیم و از آنها حمایت کنیم.

مصطفی دنیزلی: بازیکنانم هنوز در فکر برد مقابل پرسپولیس بودند!

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: در هر بازی به دنبال سه امتیاز هستیم و مثل اینکه بازیکنانم هنوز در فکر برد مقابل پرسپولیس بودند.

مصطفی دنیزلی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: بعد از اردوی آمادگی تیم ملی اولین بازی بود که انجام دادیم. با پرسپولیس بازی خوبی داشتیم و نتیجه خوبی گرفتیم. به هر حال در هر بازی به دنبال سه امتیاز هستیم و مثل اینکه فکر ما هنوز هم در آن بازی مانده بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: از روز اول همین صحبت‌ها را داشتیم. ما در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال و مسئولان تیم ملی هم داشتیم مطرح کردیم. امروز بازی ما به هیچ وجه من را راضی نکرد. این را به تمام بازیکنانم هم گفته‌ام. یک چیز را نباید فراموش کنیم، اگر نمی‌توانید ببرید، پس نبازید. چون در هفته‌های آینده این یک امتیاز هم برای ما مهم خواهد بود. شرایط لیگ را در هفته سوم ارزیابی کردیم و فهمیدیم شرایط تیم‌ها به چه شکل است. این ارزیابی در هفته‌های آینده برای ما مثمرثمر خواهد بود. در دقایق پایانی بازی سعی کردیم بهتر عمل کنیم اما نتوانستیم.

دنیزلی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های او آیا از نتیجه بازی راضی است یا خیر؟ گفت: امروز برای اینکه این بازی را ببریم کار زیادی انجام ندادیم، ولی همانطور که گفتم وقتی نمی‌توانیم برنده شویم، پس نبازیم بهتر است. سه هفته را پشت سر گذاشتیم،‌ دو بازی خارج از خانه داشتیم و یک بازی با رقیب قدرتمندمان پرسپولیس. تفکر من این است که بازی صفر صفر نشود، حداقل 3 - 3 شود که از بازی لذت ببریم.

وی درباره کارت زرد بی‌موردی که بازیکنان تیمش دریافت می کردند، بیان کرد: امروز هر دو تیم کارت زرد اضافه گرفتند که بعضی‌ از آن‌ها اشتباه بود. به هر حال من به قضاوت داوران احترام می‌گذارم.

انتهای پیام/ف

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تراکتور غروب جمعه، هفتم اردیبهشت، در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. این مسابقه از دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

بنابر روایت ایسنا، حمید مطهری، سرمربی تازه‌وارد تراکتور، در نشست خبری پیش از بازی تراکتور و ذوب‌هن گفت: قبل از هر چیز جا دارد بگویم خوشحالم که به عنوان مسئول فنی در خدمت تیم بزرگ تراکتور با هواداران محترم و پرشورش هستم و دوست دارم مثل همیشه یار ۱۲ تیم‌شان باشند.

او که به‌تازگی کادر فنی تیم ملی را برای هدایت تراکتور ترک کرده است، افزود: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است و دوست دارم هواداران مثل همیشه تیم‌شان را حمایت کنند. تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم به خمس و همکاران محترمشان و برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.

مطهری ادامه داد: از دیروز به تیم اصافه شدم و اولین جلسه تمرینی فراتر از انتظارم بود و بازیکنان خیلی امیدوارم کردند. بازیکنان توانمندی‌اند و باید این را در چمن سبز نشان دهند و با جنگندگی و نتیجه خوب باید هوادار را راضی کنند.

او همچنین گفت: بازی‌ها را رصد کردم و امروز هم جلسه آخر آنالیز را برگزار خواهیم کرد. بازیکنان باید خودشان را از هر لحاظ برای بازی آماده کنند. بازیکنان تراکتور باید سرشان را برای تیم پرطرفدار تراکتور بدهند.

سرمربی تراکتور به اشاره به سمت سابقش یادآور شد: مربی تیم ملی بودم. بنابراین تمام تیم‌ها را خوب رصد می‌کردم. شناخت خیلی خوبی دارم ولی باید این شناخت بهتر شود و این شناخت به خاطر پست قبلی‌ام بوده است. با برنامه کارمان را پیش می‌بریم تا نتایج درخور نام تراکتور باشند.

مطهری که در روز تولدش راهی تراکتور شد و این همزمانی از چشم خبرنگاران دور نماند، گفت: از اینکه ریزبینانه همه چیز را دنبال می‌کنید ممنونم. به ریاضیات و محاسبات علاقه دارم و اینکه در چنین روزی این اتفاق بیفتد، اتفاق خوبی بوده است. در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم.

او از هواداران تراکتور خواست بازی با ذوب‌آهن را یک مدل دیگر ببینند؛ چرا که بر خلاف لیگ، فرصت جبران وجود ندارد:

سرمربی تراکتور همدلی را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و گفت: همه به دنبال موفقیت تراکتور هستیم. من به عقب نگاه نمی‌کنم و نگاهم روبه‌جلو است. امیدوارم بهترین اتفاق برایمان بیفتد. باید ببریم که دل هواداران را شاد کنیم.

مطهری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا یحیی گل‌محمدی دستورات تمرینی را به او می‌دهد، گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد و اگر اجازه بدهید، بیشتر درباره این مسئله صحبت نکنم.

او در پاسخ به پرسشی درباره چرایی نتیجه‌نگرفتن تراکتور هم گفت: تمام تیم‌ها یکسری مشکلات و آیتم‌های مثبت و منفی دارند. مشکلات تیم را خودمان می‌دانیم و سعی می‌کنیم با مشاهده تمرینات، مشکلات را برطرف کنیم تا تیم در اسرع وقت به تیم خوبی تبدیل شود.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899507

دیگر خبرها

  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • ربیعی به درخشش این ستاره دلخوش کرده است!
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • بازیکنان برای تراکتور باید سرشان را هم بدهند/ باید همدل باشیم
  • مطهری: تراکتور باید مقابل ذوب آهن برنده شود/ قلعه‌نویی مخالف جدایی‌ام از تیم ملی بود
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!