Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:01:22 GMT

شهید چراغی: من عاشق امام حسین (ع) هستم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۹۸۱

شهید چراغی: من عاشق امام حسین (ع) هستم

در هنگامه‌ای که علمای حوزه علمیه قم علمای حوزه علمیه قم در زندان و شکنجه‌گاه‌های رژیم پهلوی به دلیل طرفداری از حضرت امام خمینی(ره) می‌پرداختند و برخی توسط ساواک به شهادت رسیدند، دو ماه قبل از آن شهید محمد چراغی معزآبادی فرزندی از دیار هرمزگان به دنیا آمد که سال‌ها بعد هم‌چون سایر سربازان خط امام راحل مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگار حسین و فاطمه یکم فروردین ۱۳۴۹ در روستای دهبارز رودان به دنیا آمد اما دوساله که بود پدرش را از دست داد و در کنار مادر و خواهرش زندگی را سپری کردند.

وی در سال ۵۵ زمانی که به سن هفت سالگی رسید راه مدرسه و کتاب و مشق را پیش گرفت و تحصیلات خود را تا مقطع ابتدایی به پایان برد.

شهید چراغی معزآباد درحالی که آرزوهای زیادی برای بزرگ شدنش داشت، سال ۵۹ درست زمانی که صدام نیت پلید خود را در غرب و جنوب رقم زد شهید چراغی کلاس پنجم ابتدایی را به اتمام رساند.

این نوجوان روستای دهبارز بعد از پنجم ابتدایی در روستای خود به شغل کارگری مشغول شد و درحالی که نوجوانی ۱۶ ساله بود هفتم آبان سال ۶۵ به عشق سربازی در خط امام خمینی(ره) و دفاع از کشورش راهی جبهه‌های جنگ شد.

وی سرانجام ۲۱ دی سال ۶۵ حدود سه ماه بعد در سن ۱۶ سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

مزار این شهید دفاع مقدس در روستای دهبارز قرار دارد.

شهید محمد چراغی معزآباد ۳۰ آذر ۶۵ در یکی از وصیت‌نامه‌های خود با ارسال سلام و درود به روح بازماندگان شهیدان صدر اسلام و شهدای کربلا آورده است: جوانی ۱۶ ساله هستم که در یکی از روستاهای رودان زندگی می‌کنم و روزی که به دنیا آمدم پدرم را از دست دادم و پدربزرگم مرا بزرگ کرد و به راه خداوند آشنا و به من نماز یاد داد.

وی ادامه داده است: از مادرم و خواهرم می‌خواهم که بر جنازه من گریه نکنند تا روحم آرام گیرد؛ مادر عزیزم می‌دانم که چه رنج‌ها کشیدی و این همه بی‌خوابی‌ها کشیدی بر این پسر حقیر. مرا حلال کن.

شهید چراغی معزآباد در بخش پایانی وصیت‌نامه‌اش خطاب به مادرش نوشته است: مادرجان من عاشق حسین(ع) هستم و می‌روم تا عاشق به معشوق برسد.

وی که جمع بدهی‌هایش فقط ۳هزار و ۲۰۰تومان به دوستانش بوده، افزوده است: مادر جان فرزندت محمد کمی بدهی دارد و بدهی‌هایم را بدهید اگر پول در دست نداشتی زمین‌هایم را بفروشید و بدهیم را بدهید.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا هرمزگان ادبیات دفاع مقدس امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد