Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در نشست با تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه مازندران گفت: در استان‌ها دانشگاه‌های جامعی داریم که از آن‌ها به عنوان دانشگاه مادر نام برده می‌شود و با توجه به نقش اصلی دانشگاهها، تمرکز گذاری و واگذاری اختیارات  سرعت عمل در تصمیم گیری ها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: یکی از مصادیق واگذاری مسئولیت بیشتر به دانشگاه‌های مادر، بحث نظارت، ارزیابی و بررسی کیفی عملکرد در دانشگاه‌ها است.

غلامی گفت: فعالیت‌های دانشگاه مادر در بحث نظارت کمک می‌کند وزارت علوم بدون عدم تمرکز به دانشگاه‌های دیگر بتواند در جریان ارتباطاتی که از طریق نظارت‌ها انجام شده به تقویت آن‌ها پرداخته و بستر خوبی برای ارتباط سازمانی دانشگاه‌ها به وجود آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  مازندران بیش از ۴۰ دانشگاه غیردولتی دارد گفت: این دانشگاه‌ها نیاز به سازماندهی و ساماندهی دارند.

او با بیان اینکه امکانات دانشگاه مازندران تقویت خواهد شد، افزود: اعضای هیئت موسس دانشگاه‌ها با برنامه ریزی راهبردی خود در حوزه رشد و توسعه دانشگاه اقدام کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان‌ها مهم است و رقابت منفی شایسته نیست، گفت: دانشگاه‌ها در بحث راهبرد آموزش عالی استان کار کنند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

غلامی گفت: در خصوص پژوهش‌های علمی دانشگاه‌ها که حاصل همه پژوهشگران است باید در جهت توسعه آن تلاش کنیم و در بحث کاربردی شدن پژوهش‌ها باید به تقویت آن بپردازیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رویکرد مسائل رشد و پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده، گفت ۶ هزارشرکت دانش بنیان کشور ما بیش از ۴۳ هزار شغل پایدار ایجاد کردند و در جهت توسعه پایدار، کمک به رونق تولید و اشتغال زایی نیز تاثیرات خوبی گذاشتند.
انتهای پیام/س   واگذاری مسئولیت بیشتر به دانشگاه‌های مادر برای سرعت عمل در تصمیم گیری‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد