Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@21:20:28 GMT

کنترل ریزش مو با شامپو تبلیغ یا واقعیت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۴۱۷

کنترل ریزش مو با شامپو تبلیغ یا واقعیت؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، ریزش مو پدیده شایعی است که در مراحل مختلف زندگی هر فردی ممکن است خود را نشان دهد. اما این پدیده گاهی با رویش مجدد مو همراه است ولی معضل آن زمانی است که سرعت ریزش مو از سرعت رویش مجدد مو پیشی می‌گیرد و فرد با کاهش مقدار زیاد مو مواجه می‌شود.

کسانی که ریزش موی ارثی دارند باید نکاتی را در شست‌وشوی موی سر به کار ببرند و این موضوع البته برای همگان می‌تواند مصداق پیدا کند؛ لذا برای تامین انرژی لازم برای حفاظت از موهای سر، نوع شامپو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جاوید حسینی، متخصص پوست و مو در مورد کیفیت نوع شامپویی که باید توسط کسانی که ریزش موی ارثی دارند استفاده شود، می‌گوید: معمولا عمده‌ترین علت ریزش مو جنبه ژنتیک دارد. آندرژنتیک آلوپسیا یا طاسی اندرژنتیک هم بین زنان و مردان ممکن است اتفاق بیفتد و تاکنون سعی شده برای پیشگیری و کنترل آن از محصولات مختلف مانند شامپوها و محلول‌های مختلف استفاده شود.

این متخصص پوست و مو درباره تاثیر شوینده‌ها در ارتباط با ریزش مو گفت: اگر شامپو کیفیت بالایی داشته باشد حتی در مناطقی که آب لوله‌کشی یا استحمام آن هم نامرغوب یا اصطلاحا آب سخت باشد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. البته فاکتورهای زیادی نظیر تغذیه، استراحت کافی، سلامت کلی درونی از حیث بیماری‌های داخلی یا غدد درون ریز، ژنتیک و... در پیشگیری از ریزش آنها در درجه اول اهمیت است.

وی با اشاره به مواد داخل شامپو افزود: دراین مورد تحقیقات و بررسی‌های فراوانی انجام شده است. یکی از این مواد کمپلکس کافئین است. در آزمایش‌های متعددی که صورت گرفته، دیده شده است که کافئین در پیشگیری و کنترل ریزش‌های نوع آندروژنیک نقش مهمی دارد. همچنین در مورد محصولات حاوی کافئین باید گفت، فولیکول مو در درون غلاف محافظی قرار دارد که این غلاف مانعی برای نفوذ مولکول‌های آبرسان مثل کافئین نیست، بنابراین کافئین می‌تواند از طریق غلاف مو جذب و نفوذ پیدا کند. وی تاکید کرد: البته باید توجه کنیم وجود ماده کافئین به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد بلکه کمپلکس کافئین که غیر از کافئین حاوی سایر مواد تغذیه‌کننده فولیکول مو است، قدرت تاثیرگذاری دارد و این ترکیب فقط در محصولات خاصی یافت می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تبلیغات ریزش مو شامپو موی سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

سید عباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز تبلیغات نامزد‌های برای دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و اظهار کرد: تبلیغات داوطلبان از صفر بامداد پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه شروع شده و  به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، 

جوهری گفت: در مدت زمان تعیین شده بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فضای مهیا شده توسط رسانه ملی برای اطلاع رسانی به شهروندان تشکر کرد و افزود: مناظرات نامزد‌ها در حوزه انتخابیه تهران و ورامین ضبط شده و از امروز پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با قرعه کشی‌های صورت گرفته هم در رادیو و هم در مجموعه شبکه تهران پخش مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی را خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • (عکس) تبلیغ عجیب تلویزیون هنگام پخش بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس