Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ۵ موکعب جهت خدمات رسانی به زائران اربعین در استان برپا می کند.

حجت الاسلام «حاجی رضا زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه اربعین یک تاریخ وسیع دارد، گفت: اگر متوجه شویم که به چه کسی می‌خواهیم خدمت کنیم دیگر خیلی از مسائل حل شده و گلایه‌ای باقی نمی‌ماند و نحوه تعامل‌ها و رفتارها تغییر پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) الگوی بشریت هستند، افزود: سیدالشهداء همه فعالیت‌ها اعم از ریز و درشت را مشاهده و برای آن ارزش قائل هستند، بنابراین باید درجه نخست بدانیم که برای چه شخصیت باعظمتی در ستاد اربعین کار می‌کنیم.

 

وی پیاده‌روی اربعین را بیان‌کننده عظمت شخصیت جهانی امام حسین(ع) و نجات‌دهنده بشریت خواند و افزود: تاریخچه پیاده‌روی اربعین به سال 61 هجری و حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) برای زیارت شهدای کربلا بر می‌گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: طی سال‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی، پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به تأثیرگذاری بالای فردی، عبادی و اجتماعی این حرکت عظیم، بیان داشت: در کنار همه ابعاد، امروز پیاده‌روی اربعین نماد وحدت امت اسلامی شده است.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورای حسینی عاشورا فعالیت های مسجدی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم استان همدان اصفهان استان بوشهر اربعین حسینی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور

دبیر مجمع جهانی علی اصغر گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی علی اصغر(ع) برپا خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داود منافی پور در حاشیه افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب الهادی(ع)حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با افتتاح این کارگاه 72 کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و 4 کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

منافی پور بیان کرد: مجمع جهانی علی اصغر(ع) به عنوان قطب هماهنگ کننده همایش‌ها در ایران و 45 کشور جهان با افتتاح 72 کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی که در آن تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه، توزیع و اهدای این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان کرده و درنهایت در صبح نخستین جمعه ماه محرم این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از سال 1386 به طور رسمی و با هزینه های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر(ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می آیند و شروع به دوخت لباسهای سبز علوی برای این مراسم می کنند.

دوخت 500 هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین الملل

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) ضمن تقدیر از همت و تلاش این بانوان داوطلب گفت: هر ساله حدود 500 هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود؛ کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباسهای شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تامین می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های این کارگاه کاملا مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود.این لباسها پس از دوخت توسط بانوان به صورت شکیل بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان(عج) می‌شود همچنین در هر بسته بندی نذر نامه ای با این مضمون قرار می‌گیرد.

ترجمه نذر نامه به 12 زبان زنده دنیا

منافی پور خاطرنشان کرد:" یا صاحب الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن" این نذر نامه به 12 زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و هوسایی ترجمه شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!