Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:34:42 GMT

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۱۲۶

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا صبح دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و با حضور نیروهای متخصص در این حوزه برگزار شد.

در این مانور تیم‌های شرکت کننده با مهار و کنترل آلودگی نفتی، جستجو و نجات دریایی جهت انتقال مجروحین به خشکی، اطفای حریق و با بهره گیری از غواصان زبده نیروی دریایی ارتش، نیروهای مرزبانی، پلیس دریابانی، هلال احمر،اورژانس و آتش نشانی در آستارا، مهارت های خود را در این زمینه به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا و مسئول مقابله اضطرار و سوانح دریایی این شهرستان در حاشیه این مانور در جمع با خبرنگاران، اظهارکرد: هدف از اجرای این مانور ارتقای سطح آمادگی محلی برای مواجهه سریع و موثر با سوانح دریایی، توسعه سطح همکاری‌های داخلی با شرکت های مستقر در بندر به منظور مواجهه با سوانح دریایی و کاهش خسارات احتمالی و اجرای الزامات و اهداف کنوانسیون های مرتبط است.

کیانوش امیری ارزیابی و حصول اطمینان از آمادگی پرسنل مرتبط با فعالیت های جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی نفتی، اطفای حریق و امداد پزشکی، ارزیابی به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل عملیات، ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ، ارزیابی منابع پشتیبانی کننده عملیات، بالا بردن سطح آگاهی دریانوردان و اشاعه فرهنگ جستجو و نجات و حفظ محیط زیست دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی را از دیگر اهداف این مانور عنوان کرد.

وی افزود: در این مانور شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه، اورژانس، نیروی دریایی ارتش مستقر در بندر آستارا، اداره بندر و دریانوردی و همیاران ناجی، نیروهای مرزبانی و پلیس دریابانی با استفاده از ناوچه ها و قایق های تند رو و یدک کش های بندر آستارا مشارکت داشتند.

کد خبر 4719813

منبع: مهر

کلیدواژه: آستارا مانور ایمنی ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو