Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:46:37 GMT

شماره ۲۹ فصلنامه تربیت اسلامی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۲۷۶

شماره ۲۹ فصلنامه تربیت اسلامی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس مجوز وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی مورخ ۹ اردیبهشت سال جاری ترتیب زمانی چاپ نشریه «تربیت اسلامی» از دوفصلنامه به فصلنامه تغییر یافت و از پاییز امسال به صورت فصلنامه منتشر خواهد شد.

«تربیت اسلامی» به عنوان نخستین نشریه علمی پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی در ایران، اقدام کرده تا بتواند مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را با کمک متخصصان و پژوهشگران این رشته بررسی و زمینه را برای رشد و شکوفایی تربیت اسلامی در کشور فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله علمی پژوهشی تربیت اسلامی از سال ۱۳۸۴ با انتشار اولین شماره، فعالیت خود را آغاز نموده است. این دو فصلنامه با داوری بسته و دسترسی آزاد و آسان، آخرین یافته‌های پژوهشی را در یک مجموعه تخصصی و علمی ـ پژوهشی در حوزه تربیت اسلامی به منظور بازتاب فعالیت علمی علاقمندان در دو نسخه چاپی و آنلاین در اختیار آنان قرار می‌دهد.        

در شماره ۲۹ این نشریه مقالات موضوعات ذیل مورد بررسی قرار گرفته است:

۱.روش تربیتی مقایسه‌ای در قرآن کریم، محمد اسماعیل زاده؛ محمود ابوترابی؛ سید علی حسینی زاده؛ مهدی باکویی

۲. نقش و جایگاه هنر تذهیب قرآنی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان، آرزو پایدارفرد؛ فاطمه شفیعی

۳. نقد دلایل مخالفان ضرورت تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش رسمی، محمد داودی

۴. بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان، محمود سعیدی رضوانی؛ عبدالله مهاجر؛ سید جواد قندیلی؛ اعظم محمدزاده قصر

۵. مطالعه تطبیقی تصویرسازی و متن دو کتاب تعلیمات دینی چهارم ابتدایی سال‌های۱۳۶۰ و ۱۳۹۴ با محوریت مفهوم خداشناسی، محمد جعفر سلیمزاده؛ افسانه ناظری؛ خشایار قاضی زاده

۶. بررسی دلالت‌های تربیتی اندیشه‌های دینی کی‌یرکگور براساس اندیشه استاد مطهری، محمود شرفی

۷. از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی‌کاوی مبتنی بر خودشرح‌حال‌نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت، حسین قربانی؛ سیدابراهیم میرشاه جعفری؛ احمدرضا نصر اصفهانی؛ محمدرضا نیستانی

۸. عقلانیت نظری و عملی در برنامه‌ درسی و ارتباط آن دو با نگرش به فلسفه اسلامی، حسین کارآمد

کد خبر 4719499

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عاشورا کربلا امام حسین ع کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ماه محرم نشست علمی معرفی کتاب مراسم عزاداری امام موسی صدر آیت الله جوادی آملی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران رادیو گفتگو اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مفتح‌زاده در دوره آموزشی تربیت مبلغ و کنشگر جمعیت گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از کشنگران جمعیت استان در دوره تربیت مبلغ جمعیت شرکت کردند که بعد از گذراندن دوره مقدماتی و امور تحقیقاتی حداقل ۴۰ نفر برای سپری کردن دوره تکمیلی انتخاب شده و سپس مجوز تبلیغ در حوزه جمعیت را کسب می‌کنند.
او افزود: افرادی که در این دوره شرکت کردند اشخاص فعال در ستاد مردمی جمعیت شهرستان‌ها و ۶۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران هستند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره تربیت مبلغ جمعیت است که در سال ۱۴۰۳ مجوز به آنها داده می‌شود، گفت: کنشگر جمعیت اقدام به هوشیارسازی جامعه می‌کند.

مفتح‌زاده تصریح کرد: امروز بحران جمعیت به خصوص در استان مرکزی که جزء چهار استان آسیب‌دیده در حوزه جوانی جمعیت است مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود