Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@05:45:16 GMT

اعزام زائران گیلانی اربعین از 15 مهر با قطار به عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۴۱۷

به گزارش ایلنا از رشت، علی خدایی در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، با اشاره به پیش‌بینی سرویس‌های شبکه ریلی کشور برای اعزام زائران اربعین حسینی، اظهار کرد:‌ زائران با استفاده از قطار به کرمانشاه و خرمشهر منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به مساعدت رئیس ستاد اربعین شبکه راه‌آهن کشور جهت اعزام زائران از طریق قطار گیلان، افزود:‌ علیرغم نوپا بودن شبکه ریلی گیلان، زائران از طریق قطار تهران – رشت به صورت ادامه‌دار به مرز کرمانشاه اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل راه‌آهن گیلان زمان تردد قطارهای اربعین را از 15 لغایت 30 مهرماه دانست و گفت:‌ زمان بازگشت زائران اربعین نیز به صورت مبدا – مقصد از کرمانشاه به رشت خواهد بود و قطار لازم پیش‌بینی شده است.

خدایی با بیان اینکه هر سرویس قطار گیلان 200 نفر از زائران خارجی و 150 نفر از زائران داخلی را جابجا خواهد کرد، یادآور شد:‌ 15 روز قبل از اعزام قطارها خرید بلیط توسط زائران باید صورت بگیرد، زیرا قطارها مربوط به بخش خصوصی است و نیاز به هماهنگی دارد.

وی اضافه کرد:‌ گیلان نخستین استان در شبکه ریلی کشور است که به صورت مبدا – مقصد زائران اربعین را اعزام می‌کند و بازمی‌گرداند.

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز، با بیان اینکه موکب‌های استان از هم‌اکنون در حال آماده شدن هستند، خاطرنشان کرد:‌ گیلان در اربعین امسال 18 موکب در آستارا، مهران، نجف و کربلا دارد.

وی با بیان اینکه موکب آستارا آمادگی میزبانی از 20 هزار زائر قفقازی اربعین را دارد، عنوان کرد: موکب‌های رودسر و املش از پنج هزار زائر در مهران پذیرایی خواهند کرد. همچنین موکب‌های شرق گیلان در نجف و موکب‌های رشت و غرب گیلان در کربلا برپا می‌شوند.

عباسپور اعزام کالاها و مواد غذایی مورد نیاز موکب‌ها را تنها از طریق گمرک ممکن دانست و یادآور شد:‌ با توجه به حذف روادید پیش‌بینی می‌شود زائران ایرانی اربعین از دو میلیون نفر در سال گذشته به حدود چهار میلیون نفر برسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راه آهن کربلا مواد غذایی خرمشهر ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی