Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:54:00 GMT

پایانه صادراتی فرش دستباف در سمنان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۶۳۵

پایانه صادراتی فرش دستباف در سمنان وجود ندارد

بهروز اسودی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در سمنان تولید می‌شود که بیش از ۸۰ درصد این تولیدات استان صادراتی است.

وی بیان کرد: این میزان فرش دستباف توسط  ۱۰ هزار بافنده در ۹۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز و هشت مجتمع قالیبافی در استان سمنان تولید می‌شود.

اسودی با اشاره به فعالیت ۲۶ شرکت تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف در سمنان، تصریح کرد: ۲۰ تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه، کمبود سرمایه و فقدان اختصاص تسهیلات کم بهره از دیگر مشکلات بافندگان و تولیدکنندگان فرش در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: مواد اولیه تولید فرش برای تولیدکنندگان سمنان از طریق استان‌های بزرگ و غیر مستقیم تهیه می‌شود، هزینه تامین آن برای قشر بافنده سنگین بوده و برخی از شرکت ها نیز با قیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می کنند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش صادرات سمنان صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳

فرمانده سپاه استان سمنان از هدف‌گذاری بسیج سازندگی و سپاه استان برای اجرای ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس جدید در سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار منصور شوقانی، در آیین افتتاح 213 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان که با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی دیگر از مسئولان ارشد استان در منزل شهید محمدعلی مخمس برگزار شد، اظهار داشت: 17 اردیبهشت‌ماه درواقع تقویم تاریخی میهن اسلامی‌مان را مزین کرد به سالروز تأسیس بسیج سازندگی که در از بطن حقیقت انقلاب اسلامی در پرتو ولایت مداری برای عرصه‌های جهادی تأسیس شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: جهش تولید امروز یکی از عرصه‌های موردنیاز انقلاب بوده و حضور مردم در این عرصه و به‌طورکلی نقش‌آفرینی آنان در حوزه اقتصاد شرط مهم جهش تولید در کشور است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: از 213 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس با مشارکت بانک‌ها و مجموعه اداره کل و شرکت برق استان سمنان رونمایی شد و این مهم نویدبخش گام‌های ارزشمند بسیج سازندگی استان سمنان در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی قشر محروم جامعه است.

سردار شوقانی با بیان اینکه بحث نیروگاه‌های خورشیدی یکی از ظرفیت‌هایی است که در مجموعه استان سمنان هدف‌گذاری شده است عنوان کرد: امروز و در گام نخست نقش‌آفرینی بسیج سازندگی استان سمنان برای تحقق هدف مهم توسعه تولید انرژی‌های تجدید پذیر در این استان، 213 نیروگاه را رونمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری بسیج سازندگی و سپاه استان سمنان برای اجرای 650 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس جدید در این استان اضافه کرد: در ادامه تا پایان سال 350 نیروگاه خورشیدی در برنامه بسیج سازندگی استان سمنان است و 300 نیروگاه خورشیدی هم با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تفاهم‌نامه منعقدشده که با مشارکت مددجویان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به ماده 16 قانون جهش تولید و تکلیف صنایع پرمصرف برق به ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تصریح کرد: شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که این ظرفیت را دارند که در یک برنامه زمانی پنج‌ساله بتوانند بخشی از مصارف برق صنعتی خود را تأمین کنند، مجموعه بسیج سازندگی و سپاه استان سمنان این آمادگی را دارد که ظرفیت‌سازی و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را در آن مجموعه تولیدی انجام دهد.

به گفته سردار شوقانی، در سال 1403 برای ایجاد 6 نیروگاه در کارخانه‌های استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۳ خط ویژه اتوبوس برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی ۳ خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران