Web Analytics Made Easy - Statcounter

«برات قبادیان» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم که در سالن شهید باکری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت برگزار شده بود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور که ۳۰ درصد اقتصاد کشور و «جی.دی.پی» (تولید ناخالص ملی) کشور را رقم می‌زند، باید سیاستگذاری، راهبری و برنامه‌ریزی کند اما کار را باید مردم انجام دهند و اقتصاد باید دست مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادیان افزود: در این راستا در تصمیم گیری، قانونگذاری، سیاستگذاری و راهبری و کمک به ایجاد زیرساخت ها و فراهم کردن شرایط برای شرکت‌های دانش بنیان در کنار آنها هستیم و تعهد داریم تا کمک کنیم اقتصاد مبتنی بر دانش، مبتنی بر راه درست بینش و علم در کشور راه بیافتد و اقتصاد دانش بنیان، پایه و اساس همه امور شود.

وی ادامه داد: آنچه که امروز شاهد هستیم نتیجه صرف سه اندیشه انقلاب صنعتی اول، دوم و سوم است و صنعت، شهرهای بزرگ، ترابری زمینی، هوایی و دریایی همه اینها به دنبال همین سه فکر ایجاد شده اند؛  انقلاب صنعتی اول باعث بروز ماشین بخار، انقلاب صنعتی دوم باعث اختراع برق و انقلاب صنعتی سوم باعث ابداع کامپیوتر شدند.

معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: البته اکنون انقلاب دیگری در حال رخ دادن است که انقلاب «سایبر فیزیکی » نام دارد و به انقلاب صنعتی چهارم معروف است؛ پایه گذار و ترویج دهنده و فرهنگسازی انقلاب صنعتی چهارم همین جلسات شرکت های دانش بنیان است.

قبادیان گفت: من اعتقاد راسخ دارم که اگر به خواب خرگوشی فرو رویم و فقط دنبال حل مشکلات موضوعی باشیم و تنها مشکلات امروز را حل کنیم و به فکر آینده ای که جهان در آن مسیر در حال حرکت است نباشیم، آینده ای بسیار سخت را پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به بحثی در رابطه با بهره بری مبنی بر اینکه بهره بری این است که کار امروز را بهتر از دیروز انجام دهیم، گفت: فردا و فرداهای کشورها غیر از دیروز و امروزشان است و این انقلاب صنعتی به سرعت در حال فراگیر شدن است و پایه آن زندگیو اقتصاد بر اساس دانش است.

قبادیان گفت: اقتصاد بر پایه فروش مواد خام به پایان راه خود رسیده است و آنچه امروز مطرح است و اقتصادی است مبتنی بر دانش، خلاقیت، ابتکار و نوآوری است که با فکر و اندیشه و علم پیش می رود و همه ما در این رابطه مسئول هستیم. 

معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در وزارت صمت علاوه بر کارهای معمول و مرسومی که در این معاونت انجام می شود برای سال ۹۸ چند برنامه دارد که یکی از آنها همان بحث انقلاب صنعتی چهارم است.

قبادیان گفت: انقلاب صنعتی چهارم به یک سری زیرساخت ها و به تلفیقی از رشته ها نیاز دارد بنابراین وزارت علوم باید سیاست های خود را قطعا عوض کند و به سمت رشته های میان رشته ای، چند رشته ای و تخصص‌های مجموعه ای پیش رود؛ وزارت صنعت هم با استفاده از توانمندی‌های موجود قطعا در حال فراهم کردن زیرساخت ها است؛ دیگری بحث مشارکت صنعت و دانشگاه در راستای تامین زیرساخت های لازم برای انقلاب صنعتی چهارم است. اینها مسائلی هستند که به آینده مربوط می شوند، در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ۷۰ درصد از رشته های موجود کاربرد ندارند ۸۰ درصد از شغل های موجود وجود ندارند و ما هم باید به آن سمت حرکت کنیم و از امروز شرایط را برای آن روز فراهم کنیم، همه چیز به سمت هوشمندسازی و هوشیاری پیش می رود؛ هوش مصنوعی در تمام رشته‌ها دخالت می کند بنابراین اقتصاد در حال زیر و رو شدن است این اقتصاد پایه اش دانش است.

نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم امروز ۲۵ شهریور ماه در محل گذرگاه بلوارکشاورز افتتاح شد و تا روز چهارشنبه ۲۷ شهریور به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب

تیم والیبال دانش‌آموزش صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح امروز  با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب+ عکس
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • دیدار صبح امروز تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست