Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:41:52 GMT

فابا قصد عرضه سهام خود را در بازارسهام ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۸۷۲۱

فابا قصد عرضه سهام خود را در بازارسهام ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدمراد بیات،درگفت وگو با اقتصادآنلاین افزود: در موضوع فناوری های جدید، هم پیشرفت های خوبی داشته ایم و هم نظام بانکی ما به نسبت سایر موارد مانند شهر الکترونیک، دولت الکترونیک و بیمه در حوزه بهره گیری از فناوری های جدید و نرم افزارهای بانکی پیشرو است.

وی افزود: البته در برخی از نرم افزارهای بانکی، مشکلات جدی وجود داردو برای مثال در موضوع رنکینگ در نرم افزارهای بانکی،کشور ما چندین نسل از فضای حاکم بر جهان عقب افتاده  و پیشرفت زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواضافه کرد: تلاش های زیادی  انجام شده اما به  برخی انحصارهاباعث شده  که به روز رسانی ها انجام نگیرد و ما در حوزه نرم افزارهای بانکی و رنکینگ هم پای جهان حرکت نکنیم.

بیات درپاسخ به دلایل عدم ارتباط نظام بانکی در حوزه خدمات بانکی با کشورهای دیگر تصریح کرد: ریشه این عدم ارتباط لزوما به مسائل فنی و زیرساختی باز نمی گردد بلکه علت عمده این عدم ارتباط به سیاست های موجودو موضوعات حقوقی که کشور در مناسبات خود با کشورهای دیگر دارد باز می گردد.

مدیرعامل مرکز فابا افزود: این موضوعات، عوامل عمده برای عدم پیوند ما با کشورهای همسایه و دنیا هستندو در حوزه زیرساخت های فنی، کاستی هایی است اما اصولا مشکل ما در عدم ارتباط با دنیا، فنی تلقی نمی شود.

وی، اظهار داشت: مرکز فابا دوازده سال پیش با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شورای مدیران عامل بانک ها تاسیس شده  ودرطول این دوازده سال خدمات متعددی را به نظام بانکی ارائه کرده و هم چنان درحال گسترش آن هاست.

بیات درواکنش به عرضه سهام این شرکت در بازاربورس بیان کرد: فابا فعلا قصد عرضه سهام در بازار را ندارد اما با روند گسترشی که در پیش گرفته ممکن است در آینده سهام خود را عرضه کند.

 بیات گفت:یکی از مهم ترین موضوعاتی که درخصوص چالش های نظام بانکی می توان به آن اشاره کرد این است که سطح هم فهمی فناوران و فعالان این صنعت به نقطه مطلوبی نرسیده و به شدت فاصله دارد و این فاصله، ضغف جدی برای نظام بانکداری کشور است.

وی هم چنین تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات هم تصمیمات متضادی است که در مجموعه نظام بانکی گرفته می شود. رقابت های ناسالمی نیز که در میان فعالان این عرصه وجود دارد از نقاط ضعف است.

وی، اظهار داشت: با اینکه مسئله حساب های بانکی بی هویت یکی از چالش های نظام بانکی است و در گذشته به این موضوع کمتر توجه شده است اما اینکه نظام بانکی شروع به رسیدگی به این حساب ها کرده، امیدوار کننده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرم افزار بورس بازار سرمایه فابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • هویت دو شهید البرزی شناسایی شد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود