Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه تهران، برای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال و مهارت‌آموزی و با هدف افزایش توان مهارتی دانشجویان، تفاهم‌نامه همکاری بین سید حسین گلدانساز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و مهندس غیاثی‌تبار، رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس‌های دانشگاهی برای تأمین نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

اعطای مجوز تأسیس مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی به پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مطابق با ضوابط و مقررات، همکاری در طراحی و هدایت برنامه‌های مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و آموزشی دانشجویان، بررسی صلاحیت‌های فنی و تخصصی مربیان معرفی شده و صدور ابلاغ مربیگری برای آنان، بازنگری استانداردهای موجود یا تدوین استانداردهای جدید، تأمین فضای مورد نیاز مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.


اخبار دانشگاه تربیت مدرس را فقط از مراجع رسمی خبری پیگیری کنید

دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو استفاده برخی از شبکه‌های اجتماعی از عنوان «دانشگاه تربیت مدرس» که مطالب آن‌ها موجب تشویش اذهان دانشگاهیان شده است، اخبار و رویدادهای دانشگاه را فقط از مراجع رسمی خبری پیگیری کنید.

براساس این اطلاعیه، اخبار و رویدادهای دانشگاه فقط از طریق پایگاه خبری و شبکه‌های رسمی اطلاع‌رسانی مجازی که پیوندهای آن در تارنمای دانشگاه برای همگان قابل دسترس است (پایگاه خبری، تلگرام، اینستاگرام و آپارات) منتشر می‌شود. بدیهی است این دانشگاه درباره انتشار اخبار و اطلاعات نادرست برخی شبکه های اجتماعی که ارتباط سازمانی و مجوز قانونی از نهادهای ذی ربط را کسب نکرده اند، مسئولیتی ندارد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: مطالب عنوان‌شده در این شبکه‌ها و انتساب آن به «دانشگاه تربیت مدرس» صرفاً بهره‌برداری تبلیغاتی است و بیان دیدگاه‌ها و اعلام مواضع آن‌ها از این طریق؛ برداشت‌های شخصی و خلاف‌واقع بوده و استفاده از عنوان رسمی دانشگاه در برخی از این شبکه‌ها بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم است. همچنین مدار حرکت حرفه‌ای اطلاع‌رسانی دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان یک نهاد مولود انقلاب اسلامی؛ همواره بر اساس سه اصل شرع، قانون و اخلاق است، لذا رسانه‌های رسمی این دانشگاه خود را متعهد به اصول دینی و انقلابی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی، مفاخر ملی، توجه ویژه به حفظ کرامت اشخاص می‌دانند و وفادارانه در جهت پیشبرد ‌این اهداف گام برمی‌دارند.

این اطلاعیه می افزاید: از فعالان رسانه‌ای و مخاطبان دانشگاهی درخواست می‌شود در شرایطی که شاهد انعکاس اخبار موفقیت‌های علمی دانشگاهیان هستیم از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای که به وفاق دانشگاهیان خدشه وارد می‌کند، پرهیز کرده و به انتشار روحیه امید در دانشگاه همت کنند. 

دانشگاه تربیت مدرس در پایان تاکید کرد: از مخاطبان دانشگاهی درخواست می‌شود در دریافت و انتقال آخرین اخبار صحیح، فقط به این مرجع رسمی استناد کنند.


عضویت استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد تربیت مدرس در هیات تحریریه مجله معتبر بین المللی

«سید سپهر قاضی نوری» عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عضو هیات تحریریه مجله معتبر بین المللی در حوزه مدیریت فناوری برگزیده شد.

عضویت استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد در هیات تحریریه مجله معتبر بین المللی ژورنال technological forecasting and social change در زمره ۱۰ درصد برتر مجلات حوزه مدیریت فناوری جهان محسوب می شود. این نشریه علمی با ایمپکت فاکتور ۳.۸۱۵ در پایگاه های ISI و اسکوپوس نمایه شده و قاضی نوری از اعضای هیات علمی دانشگاه نیز به تازگی عضویت در هیات تحریریه این مجله معتبر بین المللی را عهده دار شده است.
قاضی نوری متولد ۱۳۵۱، استاد گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس، دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع - تولید صنعتی و کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران است.  از وی تاکنون مقالات متعددی در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است. تالیف ۱۲ جلد کتاب و ترجمه پنج کتاب و نیز تالیف فصل هایی از کتب بین المللی از دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی وی است.

دبیر ستاد فناوری های نرم و فرهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ،عضو کمیسیون هماهنگی و برنامه ریزی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضو هیئت تحریریه چندین مجله علمی-پژوهشی، سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری - مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مؤسس دوره دکترای مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور، عضو کمیته مهندسی صنایع معاونت آموزشی وزارت علوم، معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور، طراح برنامه ملی نانوفناوری ایران (راهبرد آینده)، مشاور دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری، مشاور معاون آموزشی قوه قضائیه و معاون پژوهشی مرکز مطالعات مدیریت ایران از جمله فعالیت های اجرایی قاضی نوری است. 


فراخوان جمع آوری و ارزیابی طرح های فناورانه در حوزه های زیستی

مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس برای جمع آوری طرح های فناورانه اعضای هیأت علمی، دانش آموختگان و دانشجویان فناور دانشگاه در حوزه های مختلف علوم سلولی، مولکولی و زیستی فراخوان داد.

مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه با همکاری شتاب دهنده رستا، دانشگاه، طرح های فناورانه در حوزه های مختلف علوم سلولی، مولکولی و زیستی و موارد نزدیک به آن را جمع آوری می کند. بر اساس اعلام این مرکز اولین مرحله جمع آوری و ارزیابی طرح های فناورانه ۲۳ شهریور تا ۳۰ مهرماه سال جاری تعیین شده است.

طرح های فناورانه باید زود بازده باشند و حداکثر طی یک سال و نیم آینده به محصول تبدیل شوند. همچنین شخص متقاضی اعم از هیأت علمی، دانش آموخته یا دانشجو باید آمادگی هزینه کرد برای قسمتی از سرمایه گذاری طرح خود را داشته باشد.  شرکت رستا در چهار مورد شامل؛ ارزیابی طرح های تحقیقاتی معرفی شده از طرف دانشگاه، منتورشیپ از مرحله آزمایشگاهی تا صنعت، تجاری سازی دستاوردهای حاصل از طرح های منتخب و تأمین منابع مالی برای تهیه مواد مصرفی، اعلام آمادگی کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس مهارت اموزی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند