Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

والدینی که طی یک سال اخیر، بار گرانی مسکن و افزایش اجاره، مواد خوراکی، پوشاک، محصولات بهداشتی و دیگر کالاها و خدمات را به دوش کشیده‌اند، حالا نوبتِ گذشتن آنان از خانِ خرید اول مهر و فصل بازگشایی مدارس است. از سویی دیگر قیمت‌های نجومی لوازام التحریر و رواج پدیده خرید اول مهر لاکچری نیز به دغدغه والدین ثروتمند تبدیل شده است!

یک طرف دستفروش‌هايي هستند كه دفترهاي تعاوني مي‌فروشند و روي ديگر مغازه‌هايي كه دفترهاي 600 هزارتوماني دارند و در اين ميان برخي به دنبال ارزان‌ترين دفتر مي‌گردند و برخي دنبال متفاوت‌ترين دفتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین لاکچری‌باز براي خريد يك دفتر با مارك خاص تا پالاديوم مي‌روند. قیمت دفترهای موجود در این مرکز خرید با جلد چرمي و كاغذ بالك سوئدي چیزی حدود 600 تا 800 هزار تومان قیمت دارد! دفتر يادداشت 200برگي با نقش كاشي‌كاري مسجد جامع يزد 30 تومان قيمت دارد، دفتر ديگري در پشت جلدش شعار «توليد ملي» نوشته و كاغذ بالك و جلد چوبي و 100 برگ با قيمت 68 هزار تومان است و دفتر يادداشتی که پارسال 12 هزار تومان بود، امسال به 40 هزار تومان و نوع لاکچری آن به 100 هزار تومان هم رسیده است!

سایت های اینترنتی هم از افزایش ناگهانی لوازم الوازم التحریر عقب نماندند، به طوری که قیمت کیف خودکار چرم طبیعی گراف فون فابر کاستل مدل مدل Epsom مناسب برای 2 خودکار چیزی حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت خورده است!

فردی که در سال گذشته 100 هزار تومان برای لوازم التحریر هزینه کرده است، امسال با قیمت 50 تومان فقط لوازم ضروری را خریداری می کند.

امسال براي خريدن لوازم‌التحرير يك دانش‌آموز حداقل 400 تا 600 هزارتومان لازم است.

روزهای آخر شهریورماه در حال سپری شدن است و کم‌کم به ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم. در شهر که قدم بزنی بچه‌هایی را می‌بینی که برای خرید لوازم مدرسه لاکچری همراه پدر و مادر خود هستند در مقابل بچه‌هایی که بخاطر نخریدن لوازم‌التحریر با نگاه حسرت‌بار به این لوازم، به مسیر خود ادامه می‌دهند!

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گرانی افزایش قیمت بازار لوازم التحریر صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد