Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@21:14:07 GMT

فرسودگی 242 هزار دستگاه خودرو تاکسی تا سال 1400

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۹۲۴

فرسودگی 242 هزار دستگاه خودرو تاکسی تا سال 1400

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: از سال 94 تاکنون نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور با نوسانات زیادی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی از بهمن ماه سال 94 آ‌غاز شد و از سال 95 نیز خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد و طرح خوبی بود و تاکنون پس از گذشت حدود 4 سال تنها 64 هزار و 540 دستگاه تاکسی نوسازی شدند و 11هزار دستگاه هم جزو ناوگانی هستند که بدون جایگزین اسقاط شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: تا سال گذشته پیشرفت کار خوب بود تا اینکه اتفاقاتی در حوزه تولید و قیمت خودرو رخ داد و این مشکلات باعث شد که طرح بسیار کند پیش برود و گاهی هم به سوی توقف پیش می‌رفت ولی علی‌رغم اینکه در این حوزه نیاز بسیاری وجود دارد در سال گذشته 1500 دستگاه تاکسی نوسازی شد و در سال جاری علی‌رغم اینکه با ایران خودرو 10 هزار دستگاه خودرو تاکسی قرارداد داریم ولی تاکنون صرفا 260 دستگاه خودرو را تحویل دادند که امید است همکاری بیشتری در این خصوص شود و تا پایان امسال به تعهدات خود عمل کند.

وی یادآور شد: انباشت فرسودگی خودروهای ما بسیار بالا است و در حال حاضر 150 هزار دستگاه خودرو به مرحله نوسازی رسیده است که اگر نوسازی لازم صورت نگیرد تا پایان سال ناوگان فرسوده تاکسیرانی به 192 هزار دستگاه و در سال 1400 به 242 هزار دستگاه و 75 د رصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده می‌شود.

ضامنی افزود: البته ما در این زمینه پیشنهاداتی به دولت داده‌ایم تا از ظرفیت ناوگان موجود استفاده شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: طرحی به دولت داده شده است اجازه دهند رانندگان خودروی فرسوده به ازای اسقاط خودرو خود خودروی شخصی که سه سال کار کرده است را خریداری کند و پلاک و رنگ آن براساس مجوزهایی که صادر می‌شود تغییر پیدا کند و در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

وی گفت: ا ین طرح هم اکنون در دولت در حال بررسی است و هنوز نتیجه آن اعلان نشده است.

انتهای پیام/

20 / 20 تاکسی مرتضی ضامنی تاکسی های فرسوده مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور فرسودگی 242 هزار تاکسی انباشت فرسودگی خودروها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تاکسی تاکسی های فرسوده مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور فرسودگی 242 هزار تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر صفی‌خانی اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است