Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کرونل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در شصت‌وسومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بار دیگر بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس تاکید کرد.

وی در سخنان خود با بیان اینکه تاکنون ۱۸۲ کشور پادمان‌های آژانس را اجرا می‌کنند، گفت: ما در یک سال گذشته به راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دادیم و در آینده هم این کار را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروتا به سفر اخیر خود به تهران اشاره کرد و افزود: من در جریان این سفر با مقامات ارشد ایران گفتگو‌هایی داشتم. ما درباره فعالیت‌های‌مان طبق برجام و اجرای پادمان‌ها در ایران رایزنی کردیم. من همچنان بر اهمیت همکاری کامل و به موقع ایران در رابطه با اجرای توافقنامه پادمانی و پروتکل الحاقی تاکید می‌کنم.

مدیرکل موقت آژانس در ادامه خاطر نشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق توافقنامه پادمانی ادامه خواهد داد. همچنین ارزیابی‌ها درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه خواهد داشت.

همچنین علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهوری کشورمان که برای شرکت در کنفرانس سالانه عمومی آژانس به وین سفر کرده است در سخنرانی خود در این نشست ضمن تاکید بر نقش مهم انرژی هسته‌ای در چرخه‌های مختلف زندگی و دستاورد‌های جمهوری اسلامی در این حوزه و همچنین انتقاد از عدم اجرای تعهدات طرف‌های باقی مانده در برجام، نسبت به یکجانبه گرایی و اقدامات مخرب آمریکا در ضربه به چندجانبه گرایی و دستاورد‌های مهم دیپلماسی در چند دهه گذشته هشدار داد.

صالحی با تاکید بر اینکه در این برهه زمانی حساس برای موضوع چندجانبه گرایی، نشست جاری کنفرانس عمومی فرصتی منحصر به فرد جهت بررسی چالش‌ها و تعیین جایگاه اعضاء برای رسیدگی به این چالش‌ها می‌باشد، به تشریح دیدگاه ملی کشورمان در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهداف منطقی را برای گسترش برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود و استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در حوزه تولید انرژی، بهداشت، و کشاورزی در پیش گرفته و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های معقولانه‌ای را در این خصوص به دست آورده است.

وی در ادامه اظهارات خود به موضوع برجام پرداخت و گفت: یک اتفاق نظر وسیع میان تمامی دولت‌های عضو وجود دارد و آن این است که برجام، یک نقطه عطف حقیقی در تاریخ چندجانبه گرایی و به عنوان یک دستاورد بین المللی مهم می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان