Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:15:56 GMT

هشدار رئیس قوه قضاییه به کانادا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۴۳۴

رییس قوه قضاییه با اشاره به اقدام کانادا برای مصادره اموال دولتی ایران، گفت: ملت ایران نشان داده است که در هیچ مسئله‌ای زیر بار زور نمی‌رود و اگر کانادا دست از این مسئله بر ندارد و اقدام به مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران کند حتما ما با همکاری وزارت امور خارجه و بخش بین الملل قوه قضائیه کار مشترکی را برای شناسایی اموال کانادا انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه درباره اقدام غیرقانونی دولت کانادا در مصادره اموال دولتی ایران افزود: اقدام دولت کانادا کاملا غیر قانونی و خلاف همه میثاق‌های بین المللی است.

وی گفت: ملت ایران نشان داده است که در هیچ مسئله‌ای زیر بار زور نمی‌رود و اگر کانادا دست از این مسئله بر ندارد و اقدام به مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران کند حتما ما با همکاری وزارت امور خارجه و بخش بین الملل قوه قضائیه کار مشترکی را برای شناسایی اموال کانادا انجام خواهیم داد.

آقای رئیسی افزود: در این صورت حتما برای توقیف و مصادره اموال شناسایی شده کانادا از طریق مجامع بین المللی اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: ما در این قضیه به هیچ وجه ساکت نخواهیم ماند.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان

رییسی گفت: حمایت از تولیدکننده و کارآفرین باید در همه ابعاد حقوقی، قضایی، مالی بانکی صورت گیرد و سازمان‌های پولی و بانکی کشور باید اولویت تسهیلات بانکی را به تولیدکننده بدهند.

وی افزود: باید در نتیجه جدی گرفتن این ضروریات، اتفاقی بیفتد و اگر اتفاقی نیفتد، بیان این مسایل برای مردم ملال آور می‌شود، زیرا انتظار مردم از ما مسئولین این است که در زمینه اجرای عدالت و قانون، رفع اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی اقدام عملی ببینند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اگر بخواهیم مسئله رونق تولید و حمایت از آن، در حد شعار نباشد، حتما باید در عمل از تولیدکننده و کارآفرین حمایت کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما کاهش ورودی پرونده به قوه قضائیه است.

وی گفت: اگر ادارات حقوقی سازمان‌ها فعال شوند، بخشی از کار ما کاهش پیدا می‌کند و تعداد پرونده‌های ما کم می‌شود.

رئیسی افزود: امروز به بخشی از ستاد قوه قضائیه و حوزه معاونت‌های قوه سرکشی کردیم و با­همکاران این بخشها­از نزدیک صحبت کردیم.

وی گفت: جا دارد از تلاش تک تک همکاران و همه کسانی که در جای جای کشور در بخش‌های مختلف قوه قضائیه خدمت می‌کنند، تشکر کنیم.

رئیسی با اشاره به دستورالعمل‌های متعددی که در ماه‌های اخیر صادر کرده است، تاکید کرد: بخشنامه و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌هایی که ابلاغ می‌شود، منبعث از قانون است و قانون به ما حکم می‌کند که وظایف مان را صحیح انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: این‌ها برای اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور است و تاکید داریم که این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را جدی بگیرید.

وی اضافه کرد: آنچه در این زمینه مورد تاکید است، اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و بخشنامه هاست و فقط ملاحظه و ارجاع حوزه‌های اداری مدنظر نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک قوه قضاییه کانادا سامانه سماح آرامکو عربستان اردوغان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد.

ایرنا نوشت: اصغر جهانگیر افزود: درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضاییه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901299

دیگر خبرها

  • واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم