Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:38:08 GMT

بوکوحرام به یک دانشگاه نیجریه حمله کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۷۲۶

بوکوحرام به یک دانشگاه نیجریه حمله کرد

این گزارش به نقل از شاهدان عینی از مادیگوری در ایالت بورنو اعلام کرد که این گروه تروریستی شامگاه دیشب با حمله مسلحانه به این دانشگاه در جاده مادیگوری به باما برنامه های آموزشی و امتحانی دانشجویان را مختل و موجب فرار دانشجویان دختر از خوابگاه هایشان شد.

این گزارش بدون اشاره به تعداد و اهداف حمله این مهاجمان به دانشگاه نوشت که اگرچه با اقدام به موقع نیروهای واکنش سریع ارتش نیجریه حملات آنها با شکست مواجه شد اما این درگیریها نزدیک یک ساعت در اطراف دانشگاه ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام امنیتی نیجریه در گفت وگو با این پایگاه خبری گفت که بررسی اولیه از هویت مهاجمان نشان می دهد که آنها عضو گروه ترویستی بوکوحرام هستند که به تازگی برای انجام عملیات های ترویستی حتی به پهپادهای پیشرفت آمریکایی نیز مجهز شده اند.

براساس این گزارش، حملات شامگاه دیشب موجب شد تا برخی کلاس های آموزشی و حتی امتحانات ترم دوم سال تحصیلی  این دانشگاه تعطیل شده و ترس و وحشت سراسر دانشگاه به ویژه خوابگاه دانشجویان دختر این دانشگاه را فرا گیرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که حمله چهارشنبه گذشته این تروریست ها به یک پادگان در شمال شرق این کشور 9 کشته برجای گذاشته بود.

بوکو حرام یک گروه تروریستی است که در سال ۲۰۰۹ در نیجریه شکل گرفت. این گروه در همان سالِ نخست، جان بیش از ۳۰ هزار نفر را گرفت.

واژه بوکوحرام در زبان هوسایی به معنی حرام بودن تحصیل به سبک غربی است. این گروه توسط محمد یوسف شکل گرفت.

این گره از سال 2013 تا 2016 بیش از 11 هزار نفر را در نیجریه کشته و پیشتر در یک اقدام تروریستی دیگر 276 دختر را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

بوکوحرام که وابستگی آنها به گروه تروریستی داعش اثبات شده است با گسترش فعالیت خود به کشورهای همسایه نیجریه بیش از 2 میلیون نفر را در این کشورها آواره کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوکوحرام نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان