Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:52:52 GMT

انتصاب‌های مدیرعامل رایتل وجاهت قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۹۴۲

انتصاب‌های مدیرعامل رایتل وجاهت قانونی ندارد

پس از انتشار اخبار مربوط به انتصاب‌هایی که مینا مهرنوش در رایتل انجام داده است، این گمانه‌زنی‌ها به وجود آمد، چطور در حالی که وضعیت او مشخص نیست، دست به چنین انتصاباتی زده است.

 معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر این که بر خلاف تصور عموم، وضعیت مدیرعامل تازه اپراتور رایتل مشخص است و با توجه به این که به تایید سازمان تنظیم مقررات نرسیده، از وجاهت قانونی برخوردار نیست، گفت: روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه‌ای داشت با این مضمون که برخی از مدیران در سطوح خاص مدیریتی اپراتورهایی که بالای ۵۰۰ هزار مشترک دارند، باید با قواعد و ساز و کار خاصی تعیین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با شرایط خاص و پس از مصاحبه‌ای که با آن‌ها انجام می‌شود به تایید می‌رسند و کار خودشان را آغاز می‌کند.

مجید حقی ادامه داد: روال موجود برای انتخاب مدیرعامل جدید رایتل دربرگیرنده این شرایط نبوده و از همین جهت مورد تایید سازمان تنظیم نیست. طبیعتا احکام صادره از سوی او نیز به طریق اولی مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

او در خصوص این که آیا مدارک مینا مهرنوش برای بررسی به سازمان تنظیم ارجاع داده شده یا نه، گفت: خیر این روال اصلا طی نشده است، انتصاب خانم مهرنوش دوم شهریور انجام شده و ما تازه متوجه این موضوع شدیم. بسیار هم برایمان عجیب است به این دلیل که تا همین چند روز گذشته هر نامه‌ای که از سوی این اپراتور به دست ما می‌رسید با امضای سرپرست شرکت رایتل بود.

اگر ایشان در آن زمان مدیرعامل بودند، حداقل ما اصلا در جریانش نیستیم. اما اگر مدیرعامل رسمی بودند، قطعا نامه‌های متعددی که به دست ما می‌رسید با امضای ایشان بود. نتیجه این است که مدیرعامل رسمی نبوده‌اند.

او درباره روالی که باید در این خصوص طی شود، گفت: اگر بناست این اتفاق رخ دهد و مهرنوش به این سمت منصوب شود، باید روال را بر اساس مصوبه طی کنند. اسناد، مدارک و نیازمندی‌ها باید در این خصوص بررسی و فرآیند انتصاب بر اساس شاخص‌های موجود در مصوبه کمیسیون، به تایید برسد و پس از آن مدیرعامل منصوب شود. اگر این روال اتفاق نیفتد مدیرعاملی وجاهت قانونی ندارد.

او در پایان تاکید کرد: بعد از این هم موارد مشابهی اعم از احکام جدید یا مکاتبات و دستورها با امضایی که منشا آن مدیرعامل فعلی باشد از نظر ما فاقد وجاهت است.

کمیسیون تنظیم مقررات، جایگاه قانونی دارد و اگر مصوبه‌ای از درون کمیسیون برخاسته شود، برای تمام اپراتورها لازم الاجراست. این موضوعی است که جزو اختیارات قانونی کمیسیون است و شرکت رایتل هم جزو اپراتورهایی است که از سازمان تنظیم مقررات پروانه دریافت کرده و باید بر اساس مصوبات آن پیش برود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان