Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@10:13:57 GMT

چرا یمنی ها به قلب نفتی جهان حمله کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۰۸۶

چرا یمنی ها به قلب نفتی جهان حمله کردند؟

با توجه به نقش محوری نفت برای جهانیان شاید این سوال خیلی بجاست که چرا این حمله از اهمیت بسیار برخوردار بوده و اساسا مراکز مورد حمله یمنی ها چقدر مهم بوده که این چنین دنیا را مبهوت کرده است.

برای درک موضوع به دو نکته مهم اشاره می کنم:

- میادین نفتی مورد حمله یمنی ها از جمله مراکز مهم تولید نفت عربستان بوده که تقریبا 8% تولید نفت جهان را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- با توجه به اعلام توقف بیش از 5 میلیون بشکه نفت پس از حملات پهبادی این موضوع نشانگر جایگاه مهم این میادین نفتی است .

حال با توجه به درک جایگاه غیر قابل انکار دو مرکز نفتی مذکور این سوال اساسی پیش می آید که چرا این مناطق مورد حمله قرار گرفت و هیچ مانعی در این مسیر نبوده تا از این اماکن محافظت کند.

برای این گزینه نیز می توان به پیشرفت تکنولوژیک یمن در دستیابی به سلاحها و امکانات جدید اشاره کرد که در سایه مقاومت چندین ساله و در یک رقابت نابرابر بدست آمده است و اینک این کشور در تلاش است تا برای حفظ ملت و سرزمین خود به توازن قدرت در برابر رقیب تا بن دندان مسلح خود برسد ولی در چنین فضایی یک سوال مهم ذهن صاحب نظران را بخود مشغول کرده و آن اینکه:

عربستان در سال گذشته در یک معامله 100 میلیارد دلاری تلاش کرد تا نیازهای مختلف خود از جمله تجهیزات پیشرفته و فناوری های نظامی جدید را بخرد تا بتواند در منطقه خود را در برابر هر نوع تهاجم احتمالی واکسینه نماید ولی چرا با وجود این تجهیزات گران قیمت باز هم پهبادهای یمنی موفق به بمباران مناطق بسیار حساس نفتی این کشور شده و خسارات هنگفتی را ببار آوردند، این سوالی است که تاکنون بی جواب مانده است!

در عین حال انتخاب هوشمندانه یمنی ها برای ضربه زدن و فشار موثر به ریاض برای کاهش تجاوزات، نشان از آن دارد که معادلات قدرت در منطقه دیگر بدست شاهزادگان متمول سعودی و با سلاحهای آمریکایی رقم نمی خورد بلکه اراده ملتهای مستقل می تواند تمامی فرضیه های تخیلی آنها را نقش برآب نماید.

کد خبر 1300136

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا آرامکو لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس حسن روحانی سینمای ایران دونالد ترامپ استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد

مولوی عبدالرحمان ترنج زر امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی و رسوایی همه افرادی شد که می‌گفتند ایران نمی‌تواند به اسرائیل حمله کند.

وی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل کاملاً قانونی و حق مسلم آن بود و باعث خوشحالی تمام مسلمانان از کوچیک تا بزرگ شد.

مولوی ترنج زر گفت: انتقام ایران برای حفظ فلسطین و قدرت بخشیدن به جبهه مقاومت بود که بصیرت رهبری و سپاه پاسداران باعث درخشش جهان اسلام شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار ابراز داشت: وقتی متوجه حمله ایران به اسرائیل شدیم خیلی خوشحال شدیم تا به حال چنین خوشحالی را تجربه نکرده بودیم حتی در جشن‌ها و عروسی‌هایمان اینقدر خوشحال نبودیم.

وی افزود: این وعده الهی است که یهودیان جنایتکار به دست مسلمانان نابود می‌شوند. در انتقام ایران از اسرائیل هم کمک خداوند متعال کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه