Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:26:43 GMT

کشف بیش از ۲.۷ تن موادمخدر در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۲۲۴

کشف بیش از ۲.۷ تن موادمخدر در آذربایجان‌شرقی

f به گزارش ایرنا، رضا استاد رحیمی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هوراند اظهار داشت: در این مدت ۲۳ هزار و ۱۹۱ نفر دستگیر شده اند و ۹۳ نفر نیز بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست داده‌اند.  

وی همچنین از فعالیت ۲۷۸ مرکز درمانی معتادان در استانخبر داد و گفت: ۷۹ هزار و ۶۷۰ نفر سال گذشته در این مراکز برای درمان و بازپروری پذیرش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحیمی، درصد شیوع مصرف مواد مخدر در استان را ۱.۲۲ درصد عنوان کرد و افزود: بر این اساس، آذربایجان شرقی جزو استان های پاک کشور محسوب می شود.  

فرماندار شهرستان هوراند نیز، پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر را بهتر از درمان دانست و گفت: یکی از راه های مقابله با مصرف مواد مخدر،  آموزش و آگاه سازی خانواده ها از مضررات مصرف مواد مخدر است.  

زین العابدین مردانیان ایجاد مرکز نگهداری ماده ۱۶ را حرکت خوبی در استان عنوان و افزود : ایجاد این مرکز  امکان بازگشت افراد آلوده به اعتیاد را مهیا کرده است.

۳۰۷۷/۶۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شورای پیشگیری از مواد مخدر مبارزه با موادمخدر کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی