Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیرحسین کولیوند در چهل‌و‌چهارمین سالروز تشکیل اورژانس پیش‌بیمارستانی که عصر امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که ۳ هزار و ۲۳۰ پایگاه آن پس از انقلاب در کشور تأسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اورژانس در سال‌های اخیر چابک‌تر شده و توانسته امدادرسانی را بیشتر و در حوادث موفق‌تر عمل کند.

کولیوند با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه در کشور وجود داشت که امسال آن را به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه رساندیم، گفت: مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند، به همین دلیل تعداد بالگردهای اورژانس کشور به ۴۴ فروند افزایش پیدا کرده است که بیش از ۲۷هزار مصدوم با آن به بیمارستان منتقل شده‌اند که ۶۵ درصد آن‌ها مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

رییس اورژانس کشور با اشاره به این‌که زمان رسیدن اورژانس در تهران ۳۸ دقیقه بود، تصریح کرد: امروزه این زمان به زیر ۱۴ دقیقه رسیده است و بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ مأموریت در سال توسط تکنسین‌های اورژانس انجام می‌شود.

او به راه‌اندازی سامانه جهانی مدیریت درمان حاد قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه ۷۰ هزار نفر در کمتر از ۶۰ دقیقه به اتاق عمل رسیده‌اند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری اورژانس توانسته‌اند سلامت خود را بازیافته و ادامه زندگی دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همراهی اورژانس با مردم سبب شد که در چهارشنبه آخر سال گذشته ۶۵ درصد مصدومان کاهش پیدا کنند.

 

خبرنگار: ناهید سمیعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی سلامت مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ چهارشنبه شب در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید به میدان برود تا تکلیف تیم صعود کننده به بازی فینال مشخص شود.

شاگردان توماس توخل روز گذشته در رقابت‌های بوندسلیگا به مصاف اشتوتگارت رفتند و با نتیجه 1-3 در این دیدار شکست خوردند تا جایگاه دومی‌شان در این مسابقات هم به خطر بیفتد و شرایط در آستانه بازی حساس برابر رئال مادرید هم برایشان دشوار شود.

مولر پس از پایان این بازی با انتشار پستی در صفحه رسمی اینستاگرامش نوشت:«نمی‌توانیم از نتیجه‌ای که امروز به دست آمد خوشحال باشیم اما باید با شما صادق باشم و بگویم که بازی چهارشنبه شب برابر رئال مادرید برای ما به قدری بزرگ و مهم است که نمی‌توانیم اجازه ورود افکار منفی به ذهن‌مان را بدهیم.»

به نظر می‌رسد که مولر امیدوار است که این نتیجه تلخ تاثیری رو روحیه بازیکنان این تیم در آستانه بازی با رئال نگذارد و آنها بتوانند با روحیه بالا و انگیزه بسیار در این دیدار به پیروزی برسند و راهی بازی فینال در ورزشگاه ومبلی برابر یکی از دو تیم دورتموند یا پاری سن ژرمن شوند.

دیگر خبرها

  • جوان بلوچ با اقدام به موقع کارشناس اورژانس ۱۱۵ مهریز نجات یافت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور