Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه تجزیه شیشه های دفن شده در طبیعت حدود چهار هزار سال به طول می انجامد، اظهار کرد: استفاده روز افزون و محدودیت مواد خام برای تولید این نوع ظروف، باعث شده بازیافت آن به عنوان مناسب ترین گزینه برای دفع این مواد انتخاب شود.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری، بالاترین و تیرماه پایین ترین آمار زباله های خشک جمع آوری شده در تهران را داشته ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در فروردین ماه امسال بالاترین و خرداد ماه پایین ترین آمار بازیافت شیشه را ثبت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپور با بیان اینکه کمبود بازیافت شیشه موجب هدر رفتن بخش عظیمی از سرمایه های ملی شده است، خاطرنشان کرد: بازیافت شیشه باعث ۲۰ درصد کاهش آلودگی هوا و ۵۰ درصد کاهش آلودگی آب نسبت به تولید آن از مواد اولیه می شود.  

وی با تاکید بر دلایل بازیافت شیشه، عنوان کرد: بازیافت شیشه در کاهش هزینه ها موثر است چرا که شیشه از مقدار زیادی مواد خالص و ارزان قیمت تهیه می شود. در واقع برنامه اصولی بازیافت، آشتی دهنده و همسو کننده فعالیت های اقتصادی با برنامه های حفاظت از محیط زیست است.

علیپور در ادامه به یکی از معضلات پسماند شیشه اشاره کرد و افزود: وجود شیشه خورد شده و عدم جداسازی آن از پسماند تر، یکی از معضلات مدیریت شهری محسوب می شود چرا که وجود خرده شیشه علاوه بر پخش زباله و آسیب به کارگران خدمات شهری؛ سبب ایجاد اشکال در فرایند تولید کمپوست از پسماند تر نیز خواهد شد.

کد خبر 4720318 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت پسماند شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی دستگیری سارق شهر تهران محسن حاجی میرزایی عملیات امداد و نجات سازمان حج و زیارت پلیس راهور مواد مخدر دادگاه پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی