Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به میزان فعالیت آنها بستگی دارد

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش وزارت علوم طی دو سال اخیر این بوده که بودجه پژوهشی تا جایی که رقم بودجه کلی اجازه می‌دهد با سهم بهتری دیده شود، ولی میزان آن برای هر دانشگاه به میزان فعالیت‌ها، هیات علمی ، تحصیلات تکمیلی و شاخص‌هایی از این دست بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامی در بابلسر افزود: بودجه دانشگاه‌ها مانند سایر دستگاه های دولتی مصوب مجلس است و به عنوان بودجه سالانه ابلاغ می‌شود و اغلب در نشست‌های خود دانشگاه‌ها، هیات امنا نحوه توزیع بودجه‌ها برای مصارف و هزینه‌های مختلف را تصویب می‌شود که دانشگاه‌ها موظفند بر اساس مصوبه هیات امنا که به تایید سازمان برنامه و بودجه هم می‌رسد، عمل کنند.

هیچ پرونده قضایی برای فعالیت صنفی دانشجویان وجود ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: هیچ پرونده قضایی یا امنیتی برای فعالیت صنفی دانشجویان در داخل دانشگاه وجود ندارد.

غلامی در گفت و گوی رو در رو با دانشجویان و نمایندگان شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های قانونی صنفی و سیاسی دانشجویان در دانشگاه مربوط به محیط دانشگاه است، افزود: وزارت علوم از همه فعالیت‌های قانونی دانشجویان در دانشگاه‌ها حمایت کرده و می‌کند.

لایحه ممنوعیت کودک همسری در دولت آماده تصویب است

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح آخرین جزییات لایحه ممنوعیت کودک همسری در یاسوج گفت: این لایحه اکنون آخرین مراحل خود را برای تصویب در کمیسیون لوایح دولت می‌گذراند.

صدور حکم غیرقطعی حبس و اعدام برای دو عضو گروهک تروریستی

 دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم غیر قطعی دو نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به حبس و اعدام صادر شده است.

حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: این دو نفر به نام‌های «امین.ب» و «عبدالحکیم.ک» به اتهام محاربه، عضویت و همکاری با گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم شده‌اند اما این حکم غیرقطعی است.

ناایمن‌ترین خودرو کشور پرتیراژترین خودرو است

معاون اجرایی پلیس راهور گفت: پرتیراژ و پرترددترین خودرو کشور متاسفانه ناایمن ترین ماشین نیز محسوب می شود و سالانه افراد زیادی به واسطه تردد همین خودرو جان خود را از دست می دهند یا دچار سانحه می شوند.

سردار محمدحسین حمیدی در همایش طلاب یاران فرهنگ ترافیک در ایلام اظهار داشت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودروهای کشور ۱۵۳ درصد و تعداد موتورسیکلت ها ۱۰۲ درصد افزایش یافته و صدور گواهینامه نیز رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می دهد.

حذف نام شهدا از تابلوهای معابر پایتخت دروغی بزرگ 

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حذف نام شهدا از تابلوهای معابر پایتخت را دروغی بزرگ خواند و بر لزوم توجه به پیوست‌های تکنیکی و ترافیکی نصب تابلوها در معابر تاکید کرد.

غلامحسین محمدی با اشاره به حواشی اخیر در مورد حذف نام شهدا از برخی تابلوهای معابر شهری اظهار داشت: تصاویر موجود نشان می‌دهد در سال ۹۰ همین تابلوهایی که امروز هم برخی نشان می‌دهند و می‌گویند که ما نام شهید را از آن حذف کرده‌ایم از همان سال ها به همین شکل بوده‌اند و تعجب من این است که چرا شهرداری وقت در قبال این اخبار، دست به اصلاح تابلوهای این معابر نزده است.

همکاری یک هزار مرکز علمی جهان با حوزه علمیه قم 

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: اکنون یک‌ هزار مرکز علمی در ۸۰ کشور جهان برای آموزش معارف دینی با حوزه علمیه قم همکاری و تعامل دارد که افزایش این میزان نیز در دستور کار است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی افزود: حوزه علمیه قم با هدف تعامل با کشورهای مختلف دنیا اقدامات گسترده‌ای طی سال‌های اخیر انجام داده و دستاوردهای زیادی نیز کسب کرده است.

سمن‌های جوانان در دولت تدبیر ۵۶ برابر شد

جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از رشد ۵۶ برابری شمار سازمان‌های مردم نهاد جوانان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تعداد این سمن‌ها در کشور از ۵۰ به دو هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

۵۵ درصد سربازان وظیفه در کشور مشمول طرح مهارت‌آموزی 

مسوول مرکز مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عزم جدی این ستاد برای ترخیص سربازان با مهارت مورد نیاز و مورد علاقه آنان گفت: ۵۵ درصد سربازان وظیفه مشمول طرح مهارت‌آموزی هستند.

سردار سیدمهدی فرحی افزود: این مهارت‌آموزی به‌صورت تخصصی دنبال شده و یکی از مهمترین اقدام‌ها در راستای ارتقای علمی، فنی و آموزشی سربازان در دوران انجام خدمت وظیفه است.

فعالیت موکب‌های اربعین در ایلام ۱۷ مهر آغاز می‎شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: فعالیت موکب‌های اربعین در سطح استان از ۱۷ مهرماه آغاز و تا پنج روز بعد اربعین ادامه خواهد داشت.

سید محمد علوی افزود: براساس اعلام کمیته مشارکت‌های مردمی برای اسکان و تغذیه اربعین حسینی، متقاضیان برپایی موکب در ایام اربعین حسینی تا ۱۵ شهریورماه سال‌جاری برای ثبت‌نام و اخذ پروانه فعالیت موکب فرصت داشتند که با توجه به استقبال مردم استان نام نویسی همچنان ادامه دارد.

محدودیتی برای برپایی مواکب اربعین در خوزستان وجود ندارد

رییس کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت:همه متقاضیان برپایی موکب اربعین در مرزهای چذابه ، شلمچه و مسیرهای ورودی زائران به استان خوزستان می توانند تقاضای خود را برای برپایی موکب در سامانه https://mokeb.org ثبت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: متقاضیان برپایی موکب باید نوع خدماتی که می توانند به زائران ارائه کنند ، محل استقرار و مدت خدمت رسانی به زائران را در سامانه ثبت کنند.  

گزارش مراکز استان‌ها

"انرژی خورشیدی ظرفیت جدید درآمدزایی در کرمان" عنوان گزارشی از کرمان است که در آن آمده است طی چند سال اخیر با رویکرد تکیه بر داشته‌های داخلی احداث و بهره برداری نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان شتاب خوبی پیدا کرده و ظرفیت های جدیدی برای درآمدزایی و اشتغال در این استان فراهم آورده است.

مرکز گرگان گزارشی با عنوان "کشاورزی گلستان معطل راه‌اندازی صنایع تبدیلی" منتشر کرده و در آن آورده است گلستان با زمین‌های کشاورزی حاصلخیز فراوان و تولید انواع محصولات باغی و زراعی، نقش زیادی در تامین امنیت غذایی کشور دارد اما نبود برنامه منسجم برای بهره‌وری بهتر از این تولیدات و اتکا به خام فروشی، عایدی اندکی را نصیب کشاورزان و تولید کنندگان این استان کرده و سود فراوان حاصل از داد و ستد آن را نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌کند.

گزارشی از هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در تهران با عنوان "علاقه کیلویی چند، رشته‌ای پول‌ساز انتخاب کن" که در آن آمده است نیاز جامعه، استعداد و علاقه دانش‌آموز چندان اهمیت ندارد، مهم آن است که موقع ورود به دانشگاه بتواند در رشته‌ای قبول شود که بعدا خوب پول‌ساز باشد.

"تاثیر دوره پیش دبستانی در اجتماعی شدن کودکان"عنوان گزارشی از کرج که به ضرورت فرهنگ سازی در دوره پیش دبستانی و اهمیت آموزش در مهد کودک و پیش دبستانی تاکید شده است.

شیراز گزارشی با عنوان "سودای شهرت هنری در گرداب کلاهبرداری‌های مجازی" منتشر کرده و به یکی از شگردهای کلاهبرداری از نامجویان دنیای هنر پرداخته است.

"مدارس فرسوده، خطری که همچنان در کمین دانش‌آموزان است" عنوان گزارشی از مرکز اردبیل است که به وضعیت مدارس فرسوده با ساختمان‌هایی که عمر مفید خود را سال‌ها پیش از دست داده‌اند اشاره کرده است.

بیرجند گزارشی با عنوان "رسوب مشکلات سیل در «شیرگ آقا»"منتشر کرده و در آن مشکلات در مناطق خسارت از سیل بهار امسال را بررسی کرده است .

"مخدر گل، دامی دهشتناک در کمین نوجوانان و جوانان" عنوان گزارش مرکز اصفهان که به واکاوی ماده مخدر و توهم زای گل (ماریجوانا) و گرایش این ماده در بین نوجوانان و جوانان پرداخته است .

مرکز تبریز گزارشی با عنوان "امید به احیای آرتمیا در دریاچه ارومیه" منتشر کرده و نوشته است امید به احیای آرتمیا به عنوان تنها موجود زنده دریاچه ارومیه که تا ۱۵ سال قبل در این پهنه آبی جولان می‌داد و از آن پس به دلیل کاهش وسعت و عمق آب از یک سو و افزایش درجه شوری آن از سوی دیگر به یکباره ناپدید شد، این روزها با تکیه بر پرورش ریزجلبک جان گرفته است.

۱۳۵۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خودرو زائران اربعین ستاد احیای دریاچه ارومیه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست